čtvrtek 7. července 2016

Omezuji se na veganské stravě? 14denní záznam jídelníčku

Tenhle obrázek mě málem sundal ze židle. Jestli vám nepřijde ani trochu vtipný, tak jsem asi divná. :D
Zdravím všechny!
Konečně se hlásím se slibovaným a hlavně pravděpodobně až nekřesťansky dlouhým článkem. Už je konečně čtvrtek, což pro mě znamená, že už "nemusím" zapisovat jídelníček po nekonečných 14 dnech. Jak já to zapisování jídelníčku nesnáším, nechápu, jak mě to mohlo kdysi ještě bavit. :D Důvod, proč jsem se rozhodla právě pro 14 dní, byl, abych vám ukázala, jak opravdu jím. Kdybych totiž zapisovala pouze 1. týden, vypadala bych jako člověk "na dietě", protože jsem byla pořád v práci. Za to kdybych zapisovala pouze 2. týden, udělala bych tak jen zkreslený dojem, že takhle hodně jím pořád, a já nechci nijak podvádět a propagovat svůj jídelníček, že s množstvím jídla pomalu pro 3 lidi ještě hubnu. :D
Nicméně konec okecávání, obrázek o mém stravování si můžete udělat sami. Pokud vás to tedy zajímá, čtěte dál. :)

Středa 22.6.

Snídaně: caro se sójovým mlékem, velká miska cornflakes se špaldovým mlékem, 2 mandarinky
Svačina: banánová zmrzlina ze 3 banánů
Oběd: caro se sójovým mlékem, naklíčená čočka, fazolky a klíčky s uzeným tofu a kečupem
Svačina 3 jablka
Večeře: 2 banány, 1 l džusu s vodkou
2. večeře: chléb s kešu máslem

Jsem alkoholik no. Odhalili jste mě. :D
Počet banánů: 3

Čtvrtek 23.6.

Snídaně: banánová zmrzlina ze 3 banánů
Svačina: kokosové sušenky
Oběd: křehké plátky rýžové
Svačina: 3 banány
Večeře: pečené brambory, kečup, meruňky

Kdybych zveřejnila pouze takové dny, už úplně vidím ty komentáře, jaký jsem špatný příklad, že jsem "zase" anorektička a že veganství je extrémní a že nemám dost živin a že umřu. Znáte to. Takhle prostě jen ale vypadá jeden z těch celých dnů v práci, kdy nemám hlad, nemám čas se najíst nějak pořádně a hlavně kdo by se chtěl v horku mezi troubami na kuchyni cpát. Já většinou ne. :D
Mimochodem všímáte si té lásky k banánové zmrzlině? Kdo jí nezkusil, musí. Nejlepší věc v létě.
Počet banánů: 6

Pátek 24.6.

Snídaně: krajíc chleba s rostlinou pomazánkou, vanilkový pudink se špaldovým mlékem a cornflakes, caro se sójovým mlékem
Oběd: brambory, celý balík lahůdkové zeleniny, kečup
Svačina: 3 broskve, caro se sójovým mlékem, velká miska cornflakes se špaldovým mlékem, banán
Svačina: 3 banány
Večeře: 0,5 kg cherry rajčat

Počet banánů: 4

Sobota 25.6.

Snídaně: fazole s chilli omáčkou, caro se sójovým mlékem, 1/3 balení sušených banánů
Svačina: káva se sójovým mlékem, ovesná kaše s cuketou a kakaem, broskev
Oběd: 3 jablka
Večeře: 4 banány, červená paprika, caro se sójovým mlékem

Koukám, že ta snídaňová kombinace vypadá velice zajímavě, nicméně špatně mi po tom nebylo, takže no problem. :D
Počet banánů: 5

Neděle 26.6.

Snídaně: 1/2 (3 kg i se šlupkou, tudíž cca 2 kg?) melounu, káva se sójovým mlékem
Svačina: 2. polovina melounu (další 1.5 kg :D)
Oběd: fazole s chilli, 1/2 balení müsli srdíček
Svačina: hruška, 2 jablka, 2 banány
Večeře: 100 g tmavé bagetky, 1 banán, 250 g cherry rajčat, caro se sójovým mlékem
Den, kdy mi mamka řekla, že jsem jako tank, poté co viděla ten zlikvidovaný meloun. #sorrynotsorry
Počet banánů: 3

Pondělí 27.6.

Snídaně: ovesná kaše s cuketou a kakaem, 2 nektarinky, 2 mandarinky
Svačina: 4 krajíce žitného chleba s francouzskou rostlinnou pomazánkou, 250 g cherry rajčat, 1 banán
Oběd: jasmínová rýže, čočka, 1/2 sklenice nakládané červené řepy
Svačina: 1 krajíc chleba s burákovým máslem a marmeládou + 1 lžíce PB jako dezert, caro se sójovým mlékem
Svačina: 1/2 melounu, kakao se sójovým mlékem
Večeře: rýže, čočka, kečup, kakao se sójovým mlékem

Tak tady už se jídelníček začíná podobat skutečnosti. :D Takhle když to píšu, tak se mi to zdá docela dost, ale já fakt jím podle pocitu, tak jsem asi Otesánek, no.
Počet banánů: 1 (?!)
Počet hrnků kakaa: 2

Úterý 28.6.

Snídaně: banánová zmrzlina ze 3 banánů, miska salátu s citronem, kakao se sójovým mlékem
Svačina: 2 vařené kukuřice, 1 krajíc chleba s rostlinnou pomazánkou a kečupem, káva se sójovým mlékem, banán
Oběd: cizrnové těstoviny s uzeným tofu a 200 g naklíčených luštěnin, kečup, sweet chilli omáčka
Svačina: 7 kostek domácích fazolových brownies, kakao se sójovým mlékem
Večeře: 500 g hroznového vína, 1 velká sladká brambora s kečupem

Tento den je dnem, kdy jsem v obchodě narazila na vařenou kukuřici, a taky dnem, kdy mi začaly z peněženky záhadně mizet peníze. Náhoda? Neřekla bych. Víte, kolik ty dvě 400 g kukuřice stojí třeba v Bille? 56 Kč! Ale když miluješ...
Mimochodem toto byl také konečně den, kdy jsem se rozhodla něco uvařit/upéct. Mamka totiž pekla nějakou neveganskou buchtu a já chtěla něco sladkého tak zoufale, že jsem si to prostě musela upéct. Nejlepší motivace ke kreativnosti. :D Fazolové brownies byly výýýborné.
Důvod, proč jím kečup v takové míře, není, že vegani nic jiného než kečup neumí. Důvod je, že Roxy má málokdy chuť na něco jiného, co není kečup. S kečupem mi chutná úplně všechno.
Počet banánů: 4
Počet hrnků kakaa: 2

Středa 29.6.

Snídaně: 6 kostek fazolových brownies s datlovým sirupem, kakao se sójovým mlékem
Oběd: 8 nektarinek, 2 meruňky, müsli od mixit s ovesným mlékem, kakao se sójovým mlékem
Svačina: 2 banány, bebe dobré ráno müsli s ovocem
Večeře: 1 kg brambor (po upečení), kečup, kakao se sójovým mlékem
2. večeře: kakao se sójovým mlékem

Ta večeře. :D Radši nechci vědět, kolik kg brambor to bylo před upečením. Byli hrozně moc osolené, tak jsem druhý den byla jako živoucí pytlík vody, jak na to tělo zareagovala docela drasticky. Ty nateklé tváře mi připadaly tak děsně vtipné. :D Jednou za čas se ale svět nezboří. Tady se teprve začíná projevovat má závislost na kakau. Já ho už možná tak 5 let nepila a pak se o něm někdo zmínil, já si ho zkusila udělat, a zamilovala jsem se.
Počet banánů: 2
Počet hrnků kakaa: 4

Čtvrtek 30.6.

Snídaně: 4 meruňky, 2 vařené kukuřice, 1/2 menšího melounu (takže žádná 2 kg jako obvykle :D), kakao se sójovým mlékem
Svačina: 4 menší krajíce lámankového chleba s rostlinnou pomazánkou, kakao se sójovým mlékem
Oběd: čokoládový pudink  z ovesného mléka s kokosem
Svačina: 4 banány, mixitka třešně s mandlemi
Večeře: 300 g hroznového vína, 2 vařené kukuřice, kakao se sójovým mlékem
2. večeře: 5 menších krajíců lámankového chleba s celou rostlinnou pomazánkou

Počet banánů: 4
Počet hrnků kakaa: 3

Pátek 1.7.

Snídaně: 4 menší krajíce lámankového chleba s celou rostlinnou pomazánkou, kakao se sójovým mlékem
Oběd: vařené brambory, květák osmahnutý na kokosovém oleji s kari a chilli kořením, sterilované červené zelí, kakao se sójovým mlékem
Svačina: 500 g blum, cca 10 pomerančových sušenek, caro se sójovým mlékem
Večeře: 6 krajíců lámankového chleba s celou roslinnou pomazánkou
2. večeře: kakao se sójovým mlékem

Počet banánů: 0 (to se mi nějak nezdá, určitě jsem ho zapomněla zapsat :D)
Počet hrnků kakaa: 3

Sobota 2.7.

Snídaně: mixit instatní kaše
Svačina: 1/3 vodního melounu, 3 nektarinky, kakao
Oběd: 250 g bramborových noků, červené zelí, uzené tofu, menší miska cornflakes s ovesným mlékem
Svačina: vanilkový pudink z ovesného mléka, 2 druhy mixit müsli, pomerančové sušenky
Večeře: 3 banány, 2 lžíce kešu másla, červená řepa, 250 g cherry rajčat
U mixit jsem si namixovala vlastní instatní kaši. A je naprosto výborná, protože je prostě mnou namixovaná.
Kecám, nechutná mi, ale za ty peníze jí prostě sním. :D
Počet banánů: 3
Počet hrnků kakaa: 1

Neděle 3.7.

Snídaně: 3 banány, 3 lžíce kešu másla, kakao, káva
Oběd: vařené brambory a květák s kečupem a sladkou chilli omáčkou, 3 banány, 2 lžíce kešu másla
Svačina: pina colada, pomeračové sušenky, hroznové víno
Večeře: gnocchi s vanilkovým pudinkem, kakao
2. večeře: 2 krajíce chleba s 1/2 rostlinné pomazánky, 250 g rajčat, hrst čerstvého hrášku, červená paprika
Když objevím jídlo/kombinaci jídla, které mi hrozně zachutná, jím to pak pořád, ale to jste si asi mohli všimnout. Teď to byl pro změnu banán s kešu máslem. Mňam!
Počet banánů: 6
Počet hrnků kakaa: 2

Pondělí 4.7.

Snídaně: 3 banány, 2 lžíce kešu másla, káva
Oběd: červené fazole, lahůdkové droždí, chilli omáčka
Svačina: 2 banány, 2 lžíce kešu másla, kakao
Svačina: 500 g meruněk, mixit ostatní kaše, kakao
Večeře: 2 kukuřice, 8 tortil s kečupem (100g+)

Tohle je krásná věc ohledně mého pohledu na jídlo, který jsem získala až díky mé nedávné změně životního stylu. Naučila jsem se dívat na jídlo jako na něco, co k životu potřebuju, co mě učiní energickou, šťastnou a zdravou. Už na jídlo nekoukám jako na nepřítele, které mě udělá tlustou, když ho sním přespříliš. Sníst takovou večeři třeba před 3 měsíci, měla bych z toho takové výčitky. Přece jen 8 tortil, to bylo celé 320 g balení a na 100 g bylo asi 1400 kJ (nejsem si jistá, ale cca). To z toho dělá 4480 kJ a 100 g kečupu, což netuším, kolik je kJ, ale dejme tomu 1000, takže to už jsme na 5480 a to ještě nepočítám ty dvě kukuřice. :D Je to poměrně kalorické na pouhou večeři, ale bylo mi po tom skvěle. Necítila jsem se přecpaná, pochutnala jsem si, protože MILUJU TORTILY S KEČUPEM. Připomíná mi to časy, kdy jsem si z KFC vozila zbylé otevřené tortili a jedla je doma se šunkou a kečupem. Teď už jen ale bez té šunky, ale jsou úplně stejně dobré. Dále jsem poté byla doslova nabitá energií... Samá pozitiva. Druhý den jsem neměla potřebu kvůli tomu nejíst a stále jsem se cítila skvěle. Achjo, kdybych mohla mluvit o tom, jak skvěle se teď cítím, mluvila bych hodina. Jídlo není nepřítel!
Počet banánů: 5
Počet hrnků kakaa: 2

Úterý 5.7.

Snídaně: krajíc chleba s 1/2 rostlinné pomazánky, banán, kaše z quinoových vloček
Svačina: káva, kingswood, sklenička coly
Oběd: 1/3 balení gnocchi, kokosový pudink se sójovým mlékem, 2 kukuřice
Svačina: 1/3 vodního melounu, banán, 1 lžíce kešu másla, kakao
Večeře: fazole s lahůdkovým droždím a chilli omáčkou
2. večeře: 3 knäckebroty s rostlinnou pomazánkou, 250 g rajčat
3. večeře: kakao, 1/2 cukrového melounu

Šla jsem spát ve čtyři ráno, proto tolik večeří. :D Nicméně jak tak koukám, tak jsem měla krásně výživnou dopolední svačinu. Kofein, alkohol+cukr a kofein+cukr. Jen tak dál, jen tak dál... :D
Počet banánů: 1
Počet hrnků kakaa: 2

Středa 6.7.

Snídaně: 1/3 vodního melounu, 1/2 žlutého melounu, 1/2 balení pomerančových sušenek, káva
Svačina: 2 banány
Oběd + svačina: 4 banány, 2 jablka
Večeře: mixitka kokos+banán, banán, 1 lžíce kešu másla, kakao

Počet banánů: 7 (nový rekord!)
Počet hrnků kakaa: 1


To by bylo k dnešnímu článku všechno. Doufám, že se vám líbil, že jste se možná trochu inspirovali a že si nemyslíte, že se na veganské stravě nějak omezuju. :D
Mějte se krásně a budu se na vás těšit u dalšího článku, Roxy

Počet banánů celkem: 50?!
Počet hrnků kakaa celkem: 22
P.S.: Omlouvám se, jestli nějaké věty nedávají smysl, nebo jsou v nich chyby. Jsem líná to po sobě číst. Už takhle jsem ten článek psala přes hodinu. No jo, je to tvrdá práce to blogování.








9 komentářů:

  1. No papáš si jak pán! :) :D Já ted vyřazuji nachvilku mléko a mléčné produkty kvůli zdraví, tak jsem zvědavá :) Jinak zmrzlinu z banánů absolutně zbožnuji! jím ji téměř denně :D

    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Jsem ráda, že jsi zpátky. :)
      Spousta lidí laktózu nesnese, nejspíš se ti udělá o dost lépe jako mě, jestli cítíš, že problém bude v laktóze.
      No jo, kdo by banánovou zmrzlinu nemiloval. Stále nechápu, jak může být tak krémová, když je to jen banán. Záhada století bych řekla.

      Vymazat
  2. Nikdy jsem se u žádného jídelníčku nenasmála tolik jako tady:DD Ty jsi fakt teda číslo, mám za tebe uplně radost:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Tvá slova mi opravdu vykouzlila úsměv na tváři. :)
      Člověka nikdy nepotěší nic tolik, jako když mu někdo řekne, že ty jeho pokusy o vtip jsou vtipné. Lol, kdo by to byl řekl.

      Vymazat
  3. Tak tohle je s prominutim asi nejhorší jídelníček, co jsem kdy viděla. Holka, vždyť ty budeš postrádat minerály, vitamíny
    ..jíš samé sacharidy, trochu tuku a bílkoviny (plnohodnotne) skoro zadne. Same ovoce. ..to se nedivim, že hubneš. Ale když ti to vyhovuje :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plnohodnotné a neplnohodnotné bílkoviny jsou blbost, člověk zkrátka nemusí zabíjet zvířata, aby přežil, tečka. Navíc těch 50 g mám určitě denně, tím pádem je to ještě víc, než bych konzumovat potřebovala. Tuků moc nejím, protože na ně většinu času nemám chuť. Když jsem chuť dostala, viděla jsi ty oříšková másla ve velkém... Sacharidů mám spoooustu, což je nejdůležitější živina, jelikož celé tělo zkrátka jede na sacharidy, potřebuje jich hodně v přísunech během celého dne. Ovoce je to nejzdravější, co si člověk vůbec může dát. Minerály a vitamíny jsou zastoupeny nejvíce v rostlinných zdrojích. Důvod, proč jsou některé vitamíny a minerály zastoupené v živočišných produktech je, že to ty zvířata nejdřív musela sníst, a pak až přes to se ty živiny dostávají do nás. Proč tenhle proces nepřeskočit a rovnou nejíst ze základních zdrojů? S výjimkou B12, tu suplementuji, nicméně s ní mají problémy i "masožravci".
      Ještě bych jen chtěla říct, že je mi fakt jedno, kolik tuků/sacharidů/bílkovin mám, protože nejsem otrok jídla. Už mi otravovalo ten jídelníček jen zapisovat, natož to házet do tabulek. Krom toho, tělo není hloupé, takže když něco potřebuje, řekne si o to v podobě chutě. Naštěstí to u mě takhle funguje na rozdíl od lidí, co jsou otroky tabulek. A já nechci být zase takový člověk.
      Vyhovuje mi to proto, že se cítím ve svém těle skvěle. Vyhovuje mi to proto, že nepřispívám v takové míře na ničení životního prostředí. Ale především mi to vyhovuje, protože miluju zvířata, a nic na světě, ani nedostatek "plnohodnotných bílkovin, haha, mi nepřinutí jim ubližovat. :)
      Nicméně děkuji za komentář, vážím si toho. :)

      Vymazat
    2. Nemělo to být urážející ani tě to nemělo naštvat...jen bych zařadila více tofu, sójových jogurtů, tempehy, seitany, veganské sýry....Nebo aspoň třeba bio vejce.
      Je rozhodně fajn, že nejsi otrok tabulek a že chceš chránit zvířata, to je určitě super. Ale zase sebe chci poradit, kombinuj luštěniny s obilovinou a ještě odkaz na jeden článeček:
      http://www.nehladu.cz/2015/02/vegetarianstvi-veganstvi-ano-ci-ne.html
      http://www.nehladu.cz/2015/10/na-co-myslet-pri-sestavovani-veganskeho.html

      Vymazat
    3. Já tyhle masové a sójové náhražky moc nevyhledávám, protože jsem přesvědčená o tom, že nejsou potřeba. :) Navíc na ně nemám chuť, ani když je mám doma, takže o tom něco také vypovídá, vzhledem k tomu že se řídím čistě chutí a jím podle pocitu.
      Jo, děkuji za radu kombinace obilovin s luštěninou. :) Já si většinou dám celou plechovku a pak už do sebe nic víc nenarvu, ale tak se holt spokojím s půlkou a třeba si k tomu uvařím rýži. :)
      Články znám, ale děkuji moc děkuji. :)

      Vymazat
    4. Ted si teprve uvědomuji, jak je ten komentář protivný :D Promiň, vůbec jsem to nemyslela zle. Jen sem si to přečetla a úplně mě zarazilo, jak někdo může tohle sníst. Je moc fajn, že ses našla :) Já jsem zatím otrok tabulek a to je mnoooohem horší

      Vymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)