pondělí 20. června 2016

Vegan food inspiration č. 1


Zdravím všechny!
Dneska vás vítám s článkem, na který jste se všichni stoprocentně těšili. Konečně nějaké fotky jídel. Tentokrát jsou ale podle minulých dílů jiné - všechny jsou veganské. Doufám, že vás nějaká jídla alespoň trochu inspirují.



Na první fotce výborný kokosový pudink s grankem, müsli srdíčky a jahodami. Víte, že já jsem největším milovníkem pudinků na světě, proto jsem málem vyskočila štěstím do vzduchu, když jsem si přečetla, že mé nejoblíbenější jídlo je vlastně veganské. Tento kokosový pudink ještě vyzdvihlo kokosové mléko od Alpra. Mimochodem kdo je taky tak nadšený ze všech těch šťavnatých a snadno dostupných jahod?


Jednou z mých nejoblíbenějších obyčejných a rychlých večeří jsou pečené brambory. Posypu si je vždy kořením na americké brambory a nakrájím na tenoučké hranolky. Pro představu jsem si tuto porci vážila a myslela si, že 300 g bude tak akorát. Jak vidíte, nebylo. :D Bylo to maličko, proto teď dělám minimálně dvojité porce. Chtěla jsem si je vychutnat s kečupem, ale jako na potvoru jsem víc než tohle nic už nevymačkala. Abych k tomu měla něco šťavnatého jsem si ještě přikrájela žlutou papriku.


Jaké překvapení, další pudink. :D Jestli je někdo pudinková princezna, tak právě já. Řekněte, milujete také někdo pudink stejně jako já? I když je pravda, že poslední dobou už ho tak často nemám. Nemá moc živin a zaplňuje, tím pádem si většinou zvolím něco kaloričtějšího a až se mi zvětší žaludek, tak si na něm zase začnu holdovat. Tentokrát jsem si ho udělala v mandlovém mléku, nakrájela si k němu banán a posypala ho kakaem. S banánem chutná mnohem líp než s jahodami, banán je prostě nejlepší ovoce.



Moje velká premiéra - mango. Bylo v akci, tak velké a šťavnaté. Doslova jsem nemohla dočkat, až se s ním vrátím domů, abych ho snědla. Jelikož jsem testovala i kešu másla, dala jsem si ho s dvěma rýžovými racky a meruňkovou marmeládou. Musím říct, že mě dostalo oboje - mango i kešu máslo. Jedna z nejlepších svačinek, které jsem kdy měla bezpochyby.


Zdá se, že celý tento díl bude o premiérách. Rozhodla jsem se vyzkoušet i avokádo a upřímně jsem se toho bála, protože mi ze všech stran bylo říkáno, jak je nechutné. Když jsem si ho rozloupla a ochutnala, také jsem té koupě litovala. Nejsem ale žádná bábovka, tak jsem ho ochutila pepřem, chilli, trochou soli a vymačkala do něj půlku velkého citrónu a po druhém ochutnání se málem rozplynula. Bylo najednou tak výborné, že jsem byla schopná ho sníst jen lžičkou, ale to by byla škoda. Uvařila jsem si k němu celozrnné špagety, nakrájela rajčátka a oběd byl na světě. Tohle byla ovšem jen ta porce na fotografii, taková troška by mě opravdu nezasytila. :D


Malý salátek na zahnání chutí po obědě. Čerstvý baby špenát jsem taky nikdy předtím neměla, takže zase premiéra? K tomu uzené tofu, pár cherry rajčátek a sweet chilli omáčka, na které poslední dobou ujíždím. Škoda, že je tak drahá, protože si jí do jídla vždy vyleju pomalu litr. Chtěla jsem se ještě zeptat těch šťastlivců, co mají doma srirachu. Kde jí kupujete? Já už se po ní dlouho sháním a stále jsem jí neobjevila, ocenila bych typ. :)


Jindy můj dezert po obědě vypadá třeba takhle. Ovoce si teď vychutnávám plnými doušky. Každou hodinu si většinou dávám alespoň 1 kus, především ve škole a v práci, kdy to jen jde, protože ta vlna energie, kterou mi kousek ovoce vždy propůjčí, je neuvěřitelná. Miluju to a nechápu, jak jsem si kdy mohla bát banánů. Teď jím bez problémů i 5 banánů denně. A ještě nejsem 100 kilová. :D



Avokádo podruhé. Ta pomazánka z něj mi totiž tak chutnala, že jsem si ho druhý den musela jít zase koupit a dala si ho na takovou druhou snídani, jelikož jsem k té první snídani měla jen talíř ovoce. Jelikož doma nebyl žádný chléb, využila jsem zase racky a rajčátka.


Toto je, prosím pěkně, to nejlepší jídlo na světě. Opravdu. Nic jednoduššího už asi ani neexistuje, ale já tuto kombinaci tak miluji, že se ze mě teď prakticky stala popelnice na červené fazole z Lidlu a jasmínové rýže. Ta červená tekutina je nějaká chilli omáčka, která pálí možná víc, než bych chtěla, ale i tak je výborná a moc se k tomu hodí. Nevím, kolik gramů rýže tohle je, ale je to prostě odměrka od rýžovaru, fazole jsou z celé plechovky a troška zbylých rajčátek. Výborně to zasytí, proto to volím obzvlášť v hektické dny, kdy vím, že se pár hodin rozhodně nenajím. 


Dnešní poslední jídlo, které přidávám, je tato výborná ovesná kaše. Od té doby, co jsem si objednala flawdrops chutná úplně jinak, božsky, karamelově. Už jen při pomyšlení na to se doslova rozplývám. Vařila jsem jí myslím v mandlovém mléce, které mi samo o sobě moc nechutnalo, ale v té kaši mi sedlo výborně. Nicméně je od Alpra a hrozně drahé, tak už si ho nikdy nekoupím. :D Kaši jsem nazdobila sušeným banánem, müsli srdíčky a kešu máslem. Jaké je vaše nejoblíbenější oříškové máslo? U mě asi vede klasika - burákové.


Doufám, že se vám dnešní inspirace líbila. Jak můžete vidět, moje strava se nijak moc neliší, protože prakticky jakýkoliv živočišný výrobek můžete nahradit rostlinným. Hlady netrpím, mému žaludku je líp než kdy jindy a cítím se dobře především po psychické stránce. Jsem totiž pyšná na to, že kvůli mým chutím nemusí umřít a trpět nějaký živý tvor. :)
Mějte se krásně, Roxy



5 komentářů:

  1. Super inspirace! Úplně jsem dostala chuť udělat si puding :D. My kupujeme schirachu na vietnamské tržnici a můžu doporučit, dávám si skoro do všeho :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Na vietnamské tržnici? Tak to asi srirachu nikdy neseženu. :( :D

      Vymazat
    2. Nevím teda odkud jsi, ale v Brně je obří tržnice na Olomoucké :D. Jinde jsem ji teda taky neviděla:/

      Vymazat
    3. Brno je úplně na druhé straně, já jsem z Plzně. :( Ale tak nevadí, rozhodně děkuji za tip, třeba taky nějakou tržnici objevím u nás. :)

      Vymazat
    4. Brno je úplně na druhé straně, já jsem z Plzně. :( Ale tak nevadí, rozhodně děkuji za tip, třeba taky nějakou tržnici objevím u nás. :)

      Vymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)