neděle 19. června 2016

Prázdniny 2016


Zdravím všechny!
Dnes se hlásím s trochu jiným typem článku. Jelikož už sama umírám nedočkavostí, až konečně dostanu vysvědčení, v práci odpracuji poslední zavíračky a ráno 1. července se svěží probudím a všechno to ze mě spadne. Všechna únava, smutek, naštvanost... Už jen 14 dní, to už se dá přežít. Koneckonců, snít nad prázdninami můžu už teď a proto jsem se rozhodla, že si vytyčím cíle a plány na toto léto a až skončí, už jen z té představy se mi chce brečet, je porovnám s realitou.




1. Úspěšně složím zkoušky CAE

Toto je asi můj největší #goal letošních prázdnin. Jestli je něco mým snem, tak právě tohle. Někdo mi sice říká, že FCE mi stačí, ale popravdě jsem to FCE vždy brala jako takovou zkoušku na nečisto před CAE. FCE vám v životě moc k ničemu není, může jí složit prakticky každý, čehož já jsem důkazem, když jsem jí složila v 9. třídě, aniž bych se snažila. :D Za to CAE už není taková sranda a poprvé v životě mám z nějakých zkoušek strach. Nenechám to náhodě a budu se o prázdninách opravdu poctivě připravovat. Mimoto mi od 25. července začínají kurzy přípravy na CAE a poběží 3 týdny, tedy až do 13. srpna, kdy bude den D. Jak jsem říkala, nenechám nic náhodě a chci se naučit hodně věcí, tím pádem jsem si vybrala ten nejdelší kurz. Budu tam ty 3 týdny od pondělí do pátku od 9 do 16. Docela masakr, ale angličtina je moje vášeň, tím pádem to neberu jako utrpení, nýbrž jako štěstí, že mám tu příležitost.
Po peněžní stránce je to ale pořádná zátěž. Jsem hrozně moc vděčná rodičům, že jsou ochotni investovat do mého vzdělání a ještě mě v tom podporovat. Jsou snad ještě nadšenější než já, když se rozhodnu pro nějaký kurz a prosím je, aby mi ho financovali. :D Tento kurz vyjde na 13.000, ale když si to člověk rozpočte, vyjde to vlastně ještě hodně levně. Jedna 60 minutová hodina s rodilým mluvčím vyjde jen na 130 Kč s tím, že samotná zkouška je pak zdarma (pro představu zkouška většinou stojí 4.500 Kč).
Na začátek kurzů už se hrozně moc těším. Co se týče angličtiny, nejradši bych se jí učila každý den a měla soukromého učitele, který mě bude učit alespoň dvakrát týdně a nejradši bych ještě žila v UK, abych mohla angličtinu používat v každé situaci. Bohužel ale takovou příležitost nemám a učitelé na úrovni, aby mohli vyučovat C1, jsou už přespříliš drazí (500/hod), což nemůžu po rodičích chtít. Snad si z tohoto letního kurzu odnesu jen samé pozitivní zkušenosti. :)


2. Budu si budovat praxi ve svém budoucím povolání

Takhle to zní hrozně. :D Ne, opravdu nepovažuji bageterii za své budoucí povolání, ale kvůli bageterii jsem neměla bohužel čas na svou první "studentku". Kdybych to náhodou už někde nenapsala a nevěděli jste to, tak mým snem je stát se učitelkou angličtiny a němčiny. Nemám v plánu učit na střední škole, to by byla spíš sebevražda, ale chci vyučovat soukromě, v jazykových školách a ve firmách. Stále bych byla v kontaktu s jazyky, s lidmi... To je pro mě opravdu vysněná práce.
Zpátky ale k tomu budování praxe. V létě mám už domluvené pravidelné hodiny a už se těším, až si na ty hodiny budu připravovat materiály a zjišťovat v praxi, jak sestavovat hodinu, aby byla zábavná a účinná. Už se nemůžu dočkat, až si napíšu inzerát: "Studentka s praxí a certifikovanou úrovní angličtiny C1 nabízí..." To bude znít skvěle. :D



3. Němčina na neposledním místě

Poslední rok jsem němčinu zanedbávala a popravdě jsem jí ani celý ten rok neviděla. Bylo to protože jsem neměla čas ani já, ani paní, co mě jí učí. V létě už ale obě budeme naštěstí dostupné, tak konečně začne pravá výuka. Co se týče jazyků, mám určitý plán. Letos v létě bych chtěla tedy C1 z angličtiny, čímž bych měla už všechny zkoušky z aj hotové a příští rok bych chtěla certifikaci B2 z němčiny. Další rok, tedy po maturitě, bych chtěla udělat C1 z němčiny a kdyby to takhle vyšlo, měla bych certifikované nejvyšší úrovně rovnou ve dvou jazycích hned po vychození školy a mohla bych si najít práci v nějaké jazykové škole. Na vysokou školu totiž pokud možno moc nechci. Zní to jako perfektní plán, ne? Tak snad vyjde. :D
Mimochodem, rozhoduji se jaký třetí jazyk se začít učit. Stále se nemohu rozhodnout mezi francouzštinou a ruštinou. Jaký je váš názor na tyto jazyky? Který byste zvolili vy?

4. Veganství

Jelikož jsem v otázkách veganství stále začátečních, chci využít prázdniny k tomu, abych se v této oblasti dostatečně vzdělala. Chci také přispívat na blog, sdílet s vámi všechny informace a dojmy. Doufám, že vás tyto články baví a minimálně vám otvírají nové obzory, protože o to mi jde. Krom toho, když sepisuji nějaký odborný článek, sama se dozvím spoustu věcí, protože sbírám informace z několika zdrojů, aby byly objektivní a nezveřejnila zde všechno, co najdu na jedné stránce a brala to za jedinou pravdu.
Chtěla bych se také naučit vařit více veganských receptů a "cpát" je lidem v mém okolí, aby pochopili, že veganská strava je stejně výborná jako jejich. Chci propagovat veganství pozitivním přístupem Nechci být ten vegan, který všem lidem okolo sebe říká, že veganství je jediná možná cesta, nadávat jim, že jedí maso a házet na ně naštvané pohledy. Raději budu nabízet veganské alternativy a mluvit o tom, jaké to má pozitivní dopady na mě, ovšem pouze v případě, když to dotyčného bude zajímat. Myslím si, že když se nějaký vegan snaží propagovat svůj životní styl takhle "tvrdě", spíše od toho ostatní lidi odradí. Jaký je váš názor?
I v rámci veganství je spousta možností, jak se stravovat. Já se momentálně stravuji úplně stejně, jako když jsem byla všežravec, jen jsem vyřadila všechny živočišné produkty. Jsou ale další živočišné styly typu: fully raw (tzn. že dotyčný jí výhradně tepelně neupravené potraviny) a rawtill4. Raw till 4 nebo "tepelně neupravené potraviny do 4. hodiny" se mi zdá hrozně sympatické a obzvlášť v létě to musí být jednoduché - všude miliony čerstvého, šťavnatého a nepředraženého ovoce a zeleniny. Proto jsem se rozhodla to zkusit v červenci. Bude to zajímavá zkušenost. O stravování podle rawtill4 rozhodně chystám článek, kde všechno objasním. :)


5. Jóga a pilates

Poslední dobou jsem byla hodně přepracovaná. Můj život byl prakticky jen škola, práce a spánek, když jsem měla nějakou volnou chvilku. Není divu, že jsem z toho byla neustále iritovaná a nešťastná. Jedno volné odpoledne jsem se ale nudila a měla chuť se trochu protáhnout. Jelikož cvičení jako takové zrovna nemusím, protože mi připomíná minulost, kdy jsem se do něj nutila, abych zhubla, jsem se rozhodla, že zkusím pomalou, lehkou a uklidňující jógu. Popravdě jsem ohledně toho byla trochu skeptická, říkala jsem si, že sezení na zemi a dýchání nebude nic pro mě, ale sezení to tedy rozhodně jen nebylo. Když jsem docvičila, cítila jsem se doslova nabytá energií. Měla jsem najednou hrozně dobrou náladu a už se těšila, až si zacvičím znova. A tento pocit se opakoval vždy, když jsem si zacvičila. Pocit kompletního protažení a že mám chvilku jen pro sebe je nepopsatelný a myslím si, že jsem našla formu útěku před realitou.
Když jsem měla spíše chuť si lehounce zaposilovat, zkusila jsem stejně klidné pilates, které mi je také velmi sympatické. U těchto druhů cvičení se přespříliš nezpotíte a pro ty, co chtějí zhubnout, asi nebudou také úplně vhodnou aktivitou na pálení kalorií, ale to se mi na nich líbí. Protáhnu se, trochu si zacvičím, ale čistě pro dobrý pocit. Dělám to, když na to mám chuť a nepohlížím na to, že díky tomu zhubnu. Díky tomu se z toho nemůže stát posedlost jako tehdy typu 60 minut na rotopedu. Koho by to bavilo?
Nicméně spoustu volného letního času bych chtěla také využít ke zdokonalení se v těchto dvou typech cvičení, ráda bych se naučila základní principy a vyzkoušela, jak to na mě působí dlouhodobě. Uvidíme, co mi to přinese. :)


Tolik k mým letním plánům. Jak chcete využít volný čas vy? Jaké jsou vaše plány?
Těším se na vaše komentáře. :)
Mějte se krásně, Roxy

10 komentářů:

  1. Týjo tak to jsi dobrá, že jsi zvládla FCE už v devítce! My ho psali letos "nanečisto" (mock exam) a nějaké části mi přišly dost těžké (a to mám z aj většinou jedničky). Z CAE ti budu držet palce :). Mě by se mi líbila ruština :).
    A s tím vnucováním veganství máš pravdu, to lidi akorát odradí. Ale kamarádce, která se o to zajímala jsem donesla ochutnat veganskou buchtu a chutnala jí a sama přestala používat kravské mléko. Takže z takových malých "úspěchů" mám radost :D.
    Užij si prázniny a ať ti výjdou všechny plány!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju mockrát! :)
      Ruština? Já fakt nevím, já to mám přesně půl na půl a už nevím, podle čeho se rozhodnout. :(
      To je tak skvělé, já doufám, že takhle ukážu veganství kamarádkám, co budou u mě na chalupě pár dní. Nic neveganského tam nemám, takže jim budu moci ukázat, jak je ta strava dobrá a povyprávět jim o tom. Třeba se rozhodnou se o veganství také zajímat. :)

      Vymazat
  2. nebylo by lepší svůj směr nikomu necpat ? :) víš proto je moýná tolik lidí proti veganům, protože jim prostě cpou něco, o co nemají zájem. Proti veganům nic nemám, ale vadí mi, když do mě šijou a snaží se, abych se cítíila špatně za to, že jím živočišné produkty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. :)
      Je mi líto, že to vnímáš, jako bych všem cpala veganství. Těžko to posoudit, ale z mě to tak nepřijde. Jsem normální a obyčejná bloggerka, která vždy blogovala podle toho, čím si zrovna procházela. Viz prvotní cesta za perfektním tělem, pak léčení z PPP, teď veganství. Můj blog nemá miliony čtenářů a ani není nějak graficky hezký. Cítím se ale na něm dobře, protože to je takový můj malý koutek, kde píšu podle toho, jak se cítím a vše, co cítím. Stala jsem se vegankou, protože to je ta správná věc. Píšu o veganství, protože věřím v to, že tyto články k veganství někoho motivují.
      Jestli o tyto články nemáš zájem, já tě nenutím je číst, nicméně si myslím, že to není něco, před čím bys měla zavírat oči. :)
      Je mi líto, že na tebe působím, jako bych do tebe šila, to rozhodně není mým záměrem. Nemám na to ani právo, sama jsem jedla živočišné výrobky celý život. Zkus se ale nad konzumací těchto výrobků alespoň zamyslet a neutíkej od toho. Chceš celý život žít ve sladké lži, nebo otevřít oči a změnit to? :)
      Doufám, že jsem vhodně zareagovala na tvůj komentář. Měj se krásně. :)

      Vymazat
    2. Nemyslela jsem to tak, že nám to cpeš, ale použila jsi větu "Chtěla bych se také naučit vařit více veganských receptů a "cpát" je lidem v mém okolí, aby pochopili,..." tak jsem jen upozornila ,že na to možná nikdo nebude zvědavý a budeš je tím obtěžovat :)
      Samozřejmě jsem zastánce toho, ať si každý jí co chce.
      Já jsem se nad konzumací živ. výrobků zamýšlela, ale vždy jsem došla k názoru, že nevidím důvod, proč je vyřazovat. Nelíbí se mi, jak veganni říkají, že zvířata jsou nám rovnocená. Pardon, ale to si nemyslím. Lidí tvoří (i ničí, samozřejmě) planetu. Lidé jsou myslící bytosti a jsou tudíž nad vším (kromě Boha). Navíc postav se před lva a říkej mu něco o rovnocenosti a míru....slupl by tě jak malinu ;) Zvířaza si taky nehrajou na vegany, tak proč bychom měli my....Snad jsem to taky podala nějak srozumitelně. Já tě samozřejmě budu číst dál. Mám ráda tvůj blog i tebe...a je mi jedno, že si vegan. Jen doufám, že tu nebude žádné hnutí proti neveganům :D

      Vymazat
    3. Aha, tak to jsem tě předtím nepochopila. :)
      Já to tak nemyslela, proto jsem to "cpát" dala do uvozovek. :) Chtěla jsem třeba přinést do práce muffiny a nabídnout. :)
      Já ti tvůj názor nevyvracím, protože na to ještě nemám dostatek argumentů, abych tě přesvědčila o opaku. Ale to s tím lvem... On je masožravec, my jsme býložravci.
      Jsem za to moc ráda, děkuju ti moc a neboj, žádné hnutí nebude. :)

      Vymazat
  3. A budeš se ještě prosím zaměřovat na PPP? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám moc nápady na články, ale jestli je zájem, tak určitě přes prázdniny budu něco vymýšlet. :)

      Vymazat
  4. Zlato, jdi si za tím svým, to je jasné. Držím palce, ať všechno vyjde! A prázdniny si pořádně užij, zasloužíš si to jak nikdo :) A klidně ty veganské věci "cpi" mě, doufám, že někdy najdeme čas a na něco takového si zajdeme nebo klidně ukuchtíme :D
    Snad víš, kdo píše :* :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milovaná kolegyně. ^_^
      Děkuju moc, o prázdninách už čas prostě BUDE, nemůžeme to kvůli práci pořád odkládat. :D

      Vymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)