středa 16. března 2016

Můj momentální vztah k jídlu - update + ukázka jídelníčku

Žádné fotky svého jídla jako obvykle nemám, ale říkala jsem si, že jakmile budu mít zase někdy čas, zkusím si s jídlem trochu vyhrát a pak postupem času třeba i udělat po sto letech článek jen s jídlem. Předpokládám že s mojí frekvencí fotek by mohl článek vyjít v roce 2017.

Ahoj všichni! Už je to dlouho, přesněji 4 měsíce, kdy jsem se Vám prakticky ozvala, jak na tom jsem po jídelní stránce. Nedávno se mi objevil pod článkem komentář, zda bych zase nemohla sepsat nějaký svůj jídelníček, a já se rozhodla tak učinit a krom toho nějak objasnit, jak to teď s jídlem mám.



Poslední článek, který jsem na toto téma psala, byl tento a vyšel 27. listopadu. Od té doby se toho hodně změnilo. Vesměs se mé smýšlení nijak nezměnilo, ale rozhodně se změnilo moje stravování. Když jsem si pročítala samotný jídelníček, víc než mě překvapilo, jak moc jsem jedla. Tolik jídla bych do sebe momentálně rozhodně nedostala. Je zajímavé, jak si mé tělo začalo regulovat příjem samo. Ze začátku uzdravování jsem jedla za 4, později za 3, chvíli po uzdravení za 2 a teď už bych řekla, že jím tak akorát na normálního člověka mých proporcí a denních aktivit, i když kdo ví, co se za pár měsíců třeba změní.



Za posledních pár měsíců se u mě rozvinuly drobné potíže se zažíváním. Byla jsem neustále nafouklá, bolel mě žaludek a tím pádem jsem měla často i špatnou náladu. Nevím, jestli to je pozůstatek z PPP, nejspíš ano, ale já se nedokážu srovnat s těhotenským břichem a dokáže mi to slušně nabourat den. I když se většinu času tlustě necítím, jakmile se mi nafoukne břicho cítím se jako hrošice a mám problém dokopat se k čemukoliv. Nejraději bych v těchto chvílích totiž zůstala doma v obřím tričku a snažila se na to nemyslet.

Zpočátku jsem se s tím nijak nic dělat nepokoušela, nehledala jsem žádné příčiny, jen jsem tiše trpěla. Samozřejmě, že nějaký malý hlásek mi našeptával, abych zkusila přestat jíst lepek, laktózu a tak dále a dále, ale naštěstí jsem se racionálním myšlením udržela nad vodou a usoudila, že to je kravina a vyhýbáním se určitým podstatným živinám nic nevyřeším. Akorát jsem začala přemýšlet nad tím, jak se stravuji. A musím říct, že poslední dobou to nebyla žádná sláva.

Nedostatek času jsem začala kompenzovat zkracováním času na jídlo. Došlo to do stádia, kdy jsem se netláskala ve stoje u linky náhodnými věcmi a zase někam běžela/šla něco dělat a dlouho nejedla. Když už jsem měla obrovský hlad, zase jsem běžela něco na rychlo sníst. Jedla jsem nepravidelně a nárazově, tím pádem jsem měla takové problémy se zažíváním.

Kvůli nedostatku času a nárazovému jezení jsem měla právě pocit, že jím hrozně moc. Neustále nafouklé břicho mě akorát přesvědčovalo o tom, že nekontrolovatelně přibírám. Celkově jsem byla poslední dobou hodně slabá, neustále nemocná, neustále unavená a byla tak náchylná i k výčitkám. Ve finále mi tedy rozhodnutí zapisovat si jídelníček, abych ho mohla zveřejnit hodně pomohlo. Donutilo mě to nechodit po domě a pořád něco uždibovat, ale za to si udělat pořádné jídlo a v relativním klidu ho sníst.

Tak a teď po objasnění mého momentálního stravování přidávám samotný slíbený jídelníček. :)


Pondělí 7.3. 

Snídaně: káva s mlékem a cukrem, bílý jogurt s müsli
Svačina: bebe sušenky, káva café+co
Oběd: pečená kachna, brambor, pár čokoládových bonbonů
Svačina: kokosový pudink, mandarinka
Večeře: ovesná kaše s banánem, kousek chleba s PB

Úterý 8.3.

Snídaně: káva s mlékem a cukrem, ovesná kaše s banánem a kakaem, pár čokoládových bonbonů
Svačina: cappucino, 2 tousty zapečené se šunkou a sýrem
Oběd: káva s mlékem a cukrem, 3 menší palačinky s marmeládou
Večeře: vanička tvarohu, jablko, mandarinka, chai s mlékem a medem

Středa 9.3.

Snídaně: 2 tousty s PB a marmeládou, mandarinka, pomeranč, káva s mlékem a cukrem
Svačina: cappucino, cherry rajčata, emco jablečno-skořicové sušenky
Oběd: brambory s brokolicí a kečup, 3 vdolky s povidly a šlehačkou
Večeře: 1/4 korn bagety s máslem a šunkou (100 g), 1/2 sójového rohlíku s gervais

Čtvrtek 10.3.

Snídaně: káva s mlékem a cukrem, 2 malé krajíce podmáslového chleba s máslem a medem, jahodový pohár Kunín
Svačina: cappucino, křehké plátky
Oběd: pizza rohlík, 2 plátky toustového chleba se sýrem a šunkou, 1/2 papriky, káva s mlékem a cukrem
Večeře: 2 malé topinky se šunkou, čokoládový pudink


Teď ještě přidávám malé objasnění, jak jsem se dostala zpět zrovna na stránku kalorické tabulky. Stáhla jsem si je ve škole do mobilu, když jsem se nudila, a rozhodla jsem se, že si do nich pár dní budu zapisovat jídlo, abych získala přehled o tom, kolik toho jím a v jakém složení, abych nějak zkrotila ty zažívací potíže a naučila se jíst zase pravidelně a dostatečně. Ano, uznávám, že to možná není nejlepší nápad a že je mnohdy lehké uklouznout a spadnout zpět do starých návyků, ale momentálně jsem přesvědčená o tom, že musím udělat vše proto, aby se mi ulevilo a já se mohla ve svém těle zase cítit dobře. :)

Sobota 12.3.

Snídaně: káva s mlékem a cukrem, bílý jogurt s müsli, pomeranč, vanička tvarohu s banánem
Oběd: malý kelímek dýňové polévky, bebe dobré ráno
Svačina: presso s mlékem a cukrem
Večeře: 4 plátky toustového chleba se šunkou a sýrem, jahodový Pohár Kunín
2. večeře: 2 krajíce chleba se sýrem a kečupem

8001 kJ, B:104g, S:280 g, T:37 g

Neděle 13.3.

Snídaně: káva s mlékem, pomeranč, chléb se šunkou a kečupem, termix kávový, müsli s jogurtem
Oběd: bebe dobré ráno, activia tvarohová vanilka
Odpolední svačina: presso s mlékem a cukrem
Večeře: dobrá vláknina s bílým jogurtem, houska se sýrem

6508 kJ, B:78.2 g, S:196 g, T:40 g

Pondělí 14.3.

Snídaně: káva s mlékem a cukrem, chléb Colorado s lučinou, sýrem a šunkou, dobrá vláknina s jogurtem
Svačina: cappucino, křehké plátky
Oběd: brambory, kuřecí prso, dušená zelenina
Svačina: vanilkový pudink, kousek čokolády
Večeře: alpro pudink čokoládový, paprika, chléb Colorado se šunkou a sýrem

6536 kJ, B:89 g, S:213 g, T:34 g

Co bych k těmto třem spočítaným dnům řekla? Příliš mnoho bílkovin, což mě překvapilo, ani mi nepřišlo, že bych jich jedla tolik. Mrzí mi to, protože především bílkovinná + sacharidová jídla zbožňuji nejvíc.

Doufám, že se Vám článek líbil. Uvítám další nápady na články, ty další, co už jste mi napsali, do budoucna určitě ještě zpracuji. Děkuju moc, mějte se krásně! :)


10 komentářů:

  1. Škoda, že nemáš nějaké svoje fotky jídla... Těhotenské bříško znám, než jsem se dopídila toho, že jsem intolerantní vůči laktóze, trpěla jsem tím téměř denně. Teď už je to díkybohu v pohodě, už si ten obsah laktózy hlídám :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Škoda, že nemáš nějaké svoje fotky jídla... Těhotenské bříško znám, než jsem se dopídila toho, že jsem intolerantní vůči laktóze, trpěla jsem tím téměř denně. Teď už je to díkybohu v pohodě, už si ten obsah laktózy hlídám :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, ale už se na nich pracuje. :) Já se jen modlím, abych neměla na něco intoleranci...

      Vymazat
  3. Ahoj, měla jsem podobný problém se zažíváním, také po přibírání z anorexie, kdy jsem snížila denní příjem (u mě to ale bylo záměrně). Výsledkem bylo to, co popisuješ. Nafouklé břicho, únava, všelijaké problémy s trávením. Pomohlo mi ten příjem zase zvýšit. Samozřejmě to musíš vědět nejlépe, ale jídelníčky okolo 8000 Kj mi přijdou trochu malé...ale to určitě víš z letsrecover a MinnieMaud ;) Neber to jako kritiku, spíš snahu poradit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji ti za Tvůj komentář. :) Já vím, taky se mi zdají malé, ale je to na druhou stranu opravdu jen záznam toho, co sním, nijak se neomezuji a jim takhle podle pocitu, tak možná to mému tělu stačí, ale uvidíme. :)Neberu to jako kritiku, jsi moc hodná, že se mi snažíš pomoci, ještě jednou děkuji. :)

      Vymazat
  4. Těhotenské břicho nemá ráda asi žádná žena..tedy, až na ty těhotné :D Takže chápu, že jsi se pídila po příčinách.
    Jak říkáš, hodně to může ovlivnit, že jídlo jíš narychlo a ve stoje. A co se týče tabulek, na srovnání to není špatného. nezdá se mi, že bys jedla nějak příliš bílkovin, ale každý známe své pocity asi nejlépe. Ale nechápu, jak můžeš mít tak málo tuků, já bych to bez své denní dávky (tedy...obrovské dávky :D ) ořechů a máslíčka nezvládla ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji za komentář. :)
      Másličko mám sice ráda, ale obecně mi tuky moc nejedou, jsem spíš na cukry a na sacharidy. :)

      Vymazat
  5. Nechci moc kritizovat, ale pořád propaguješ, jak by člověk neměl jíst dostatečně a pak jíš 6000kj? Teď jsi mi zrovna nezvedla náladu, když já jím 9000 a mám z toho nehorázné výčitky :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo tak prostě někdy jí , ačkoliv na to nehledí ... stane se to i normálnímu zdravému člověku a ono se prostě stane , že ikdyž má člověk velkoobjemová jídla nemají moc velkou hodnotu ;) ... ikdyž si dam ke snídani polentu se zeleninou a tvarohem , ke svačině ovoce , k obědu kuře s bramborem , ke svačině proteinovou tyčinku a k večeři žitný chléb s avokádem a zeleninou dostávám se max na 7000 a můžu být rád ;) ... neni to nic proti nikomu každý má jiné potřeby a každé tělo funguje jinak ... TUdíž pro nikoho neexistuje univerzální příjem ;) ... někdo zase je více na tuky , někdo sacharidy ... i člověk který přes den sní 320g sacharidů a na ten úkor málo tuků může stále hubnout ... Nejsme roboti , tělo si samo řekne a v tom je ta krása když je potom člověk zdravý (protože to tělo si to přesně reguluje a řekne si když se mu něco nelíbí a tak je potřeba ho sledovat) to je to čeho si poslední dobou pří léčení PPP všímám ... trpěl jsem ED (extrémním hladem) ale ačkoliv se přes den nedostanu nad těch 7000kj netrpim hlady ... proč ? protože jsem zpestřil jídelníček (začal jíst mléčné výrobky a sýry do 30% a když mam chuť dam si i plátek 45% nebo kousek camembertu) , zařadil jsem trošku zdravých tuků (alespoň v avokádu , vejcích , a domácím rostlinném máslu, olivách) , kvalitní šunka , bílé ryby , tofu a sojové maso .... léčení z tohoto je jako kdyby člověk byl opět malé vybíravé díte ... ale výsledky za to stojí . Čím pestřeji se bude jíst a kvalitně (radši ořechové máslo než chemický margarín / kvalitní pečivo - nemusí být bůh ví jak extra čistě celozrnné pokud je ve stravě už vlákniny dost) . Neni to o tom Najednou zaútočit bůh ví jakym příjmem ale vyvážit si to (klidně si to ze začátku hlídat v tabulkách - Myfitnesspall a STOB - dělám to proto abych jedl alespoň to co tělo potřebuje pro funkce) a až to bude vyvážené a já budu mít i svoji váhu a tělo si začne samo korigovat , přestanu vážit a začnu více odhadovat .. snad tímto nikoho nepobouřím a přeji hezký zbytek dní všem a hlavně děkuju tobě Roxy , protože díky tobě jsem se poprvé přestal bát se léčit (ačkoliv jako minnie maud na to skutečně nejdu) . můžete si zavolat na pomoc některé vystudované nutriční terapeuty v nemocnicích , kteří to s vámi proberou (opravdu vám neřeknou nic špatného ba naopak - velmi chytří , žádné mýty(lepek a podobně) a jen samé doporučení)

      Vymazat
  6. Škoda, že nemáš fotečky :) jídelníčky se mi líbí :)
    Nafouklé bříško je zlo. Taky bych se tu chvíli nejradši zahrabala aby mě nikdo neviděl :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)