čtvrtek 28. ledna 2016

Leden 2016 - brigáda, jazyky, filmové zážitky



Ahoj všichni, vítám Vás u shrnutí prvního měsíce roku 2016! Omlouvám se, že jsem nevydávala žádné články, ale abych řekla pravdu, ten čas opravdu nebyl. Podrobněji proč se dozvíte dále v článku. Na druhou stranu, i kdybych si nějaký čas našla, jaksi jsem neměla inspiraci o čem psát. Kdybyste tedy měli nějaký námět na článek, ať už jakýkoliv, budu ráda za inspiraci. Teď už se ale odebereme k samotnému článku. :)




Brigáda

Na první místo v dnešním shrnutí stavím právě brigádu, protože je to jedna z největších věcí, co se mi "udála". Jak jste se mohli dozvědět ve starších článcích, dříve jsem pracovala v bageterii, kde jsem na začátku listopadu dala výpověď. Vzhledem k tomu, že teď i hodně utrácím za aktivity s přítelem a za antikoncepci, tak jsem potřebovala něco nového, tak jsem poslala svůj životopis do KFC a byla jsem přijata.
Pracuji na servise, to je stanoviště, kde se nandavají hranolky a připravují sendviče. Práce je to celkem dobrá, člověk se nepředře tolik jako v bageterii a plat je hodně dobrý. Musím ale přiznat, že mi bageterie chybí. Práce tam byla taková různorodější, navíc už jsem své pozice perfektně ovládala, měla jakousi prestiž mezi zaměstnanci a hlavně jsem mohla na pokladnu, která mě moc bavila. Tady jsem přece jen nejníže na žebříčku zaměstnanců, jak se teprve všechno pořádně učím, ale doufám v to, že se to časem zlepší.
Bohužel ale jak se dalo čekat, s příchodem brigády přišlo shon. Chtějí po nás alespoň 20 hodin týdně, do toho bylo hodně věcí do školy, znáte to, leden, pak na mě ještě tlačil přítel, protože mi neustále vyčítal, že na něj nemám čas, a také jsem chtěla mít nějaký čas pro sebe, abych se z toho všeho nezbláznila. Čas pro mě teda moc nebyl a když už, tak jsem mnohdy spala, protože spánku se mi taky tak hojně nedostávalo. Většinou dělám zavíračky v týdnu, to pro mě znamená v sedm hodin ráno opuštění baráku a příchod zpět domů po jedenácté hodině, když se v práci zadaří se zavíračkou. Takhle je to docela masakr, když navíc jedete 3 dny za sebou. Ale vybrala jsem si to, chci být samostatná, tak to musím nějak přežít. Navíc to výborné maso, které nosím domů zadarmo po kilech za to také stojí!

Máte vy nějakou brigádu? 

Poslední dobou začínám znovu objevovat kouzlo ovesných kaší. Ráno je mi vždy taková zima, že vařicí kašička opravdu pomůže a zahřeje i trochu na cestu do školy.

Jazykové šílenství

Já jsem obrovský milovník jazyků. Ať už se jedná o češtinu, angličtinu či němčinu. Ráda píšu, ráda si čtu, ráda pracuji s texty, učím se nová slovíčka, novou gramatiku... Miluji kolem nich zkrátka všechno a troufnu si říci, že mám na ně i největší talent, ze všech mých (ne)talentů. Jelikož jsem se tedy chtěla jazykově dál vyvíjet, nechala jsem si dát k Vánocům pravidelné kurzy angličtiny a němčiny v jazykové školy. Doufám, že pak v létě i úspěšně zkouším CAE, to bych byla nadšená. FCE už sice mám a je taky celkem dobré, ale myslím si, že ta pravá zkouška, která má opravdovou cenu, je až ta velká státnice neboli to CAE. Teď jsem se úplně rozzářila z představy, že budu mít potvrzenou úroveň C1, prosím, prosím! Snad se mi tento sen splní. :D
K samotným kurzům, na angličtině je nás teda hodně, asi 7, a na němčině podobně. Máme rodilého mluvčího z kalifornie, což dělá lekce ještě o dost zajímavější a na každé pondělí se těším. :)

Co vás baví studovat? Věnujete se jazykům?

Chtěla bych se zase začít věnovat pečení a brownies jsou jedním z prvních receptů, na které si brousím nože!

Filmové zážitky

Tento leden je zase měsíc, kdy dávají snad 10 filmů, na které bych chtěla jít. Předpokládám, že půl roku pak nebude zase nic, a já naopak nebudu mít na co jít, zatímco mi všechny filmy, co jsem opravdu chtěla vidět, utečou. Ale co, přestanu si tady stěžovat o datech premiér skvělých filmů a přesunu se k tomu, co jsem viděla.
Nejdříve jsem se vydala na film Joy. Hraje tam Jennifer Lawrence, což upoutalo mou pozornost, ale i obsah filmu se mi zdál zajímavý. 
Film Joy vypráví hodně divoký příběh jedné životní cesty hlavní hrdinky, která se dokáže postupně postavit všem překážkám a překonat mnoho různě velkých průšvihů. Joy jde tvrdě a nekompromisně za svým životním snem a řídí se především svým citem. Postupně se stává nezpochybnitelnou hlavou jak své rodiny, tak i jí založené obchodní dynastie. Joyin úspěch je spojen s jejím revolučním vynálezem, „zázračným" mopem, který se stal obchodním trhákem v oblasti úklidových prostředků. A protože každý dobrý nápad a jeho úspěch mívají i své odvrácené tváře, na Joy čekají zrada, závist a svět nemilosrdného obchodu. Z přátel se stávají protivníci a z nepřátel spojenci. A to nejen v podnikání ale i v její rozvětvené rodině. Joy ale už není žádnou naivní holkou a tak si dokáže podle vlastních představ upravit jak svůj život, tak i život své více než trochu výstřední rodiny. (ČSFD)
Film se mi vcelku líbil, ale příliš nadšená jsem z toho na druhou stranu také nebyla. Námět i příběh byl zajímavý, ale celé mi to přišlo hrozně zdlouhavé, čas mi vůbec neutíkal a těšila jsem se, až to skončí. Jak se to líbilo vám? Já osobně bych se na to už podruhé asi nepodívala.

Druhý film, co jsem viděla, byl Revenant. Lea miluju, je to jeden z mých nejoblíbenějších filmů a viděla jsem snad téměř všechno, v čem hrál. Revenant mě tedy nezklamal, ale stejně jako u předchozího filmu, moc zajímavá zápletka, skvělé obsazení, ale zdlouhavé. Začátek a konec na druhou stranu naprosto perfektní. Kdo ale nemá rád příliš krvavé filmy, raději by na to neměl chodit. :D
Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (ČSFD)



To by bylo k dnešnímu článku všechno. Je mi líto, že nemám více zážitků a tento článek není tudíž příliš zajímavý, ale jak jsem psala, můj život je teď jeden kolotoč: škola-práce-přítel, to je teď všechno, co dělám. Mimochodem jak dopadlo Vaše vysvědčení? Já si jako vždy nechala dát jednu dvojku, abych se nemusela fotit na nástěnku nejlepších studentů, jinak mám samé jedničky a jsem spokojená. :D 
Budu se těšit na Vaše komentáře, mějte se krásně a mějte s mou aktivitou prosím strpení, mockrát děkuji. :)

2 komentáře:

  1. Tyjo, podle mě by jsi to s tou prací nemusela tolik přehánět:D jinak mohe brigáda je hlídání dětí a všemožné havětě a zpěv v divadle, což mě neskutečně baví, takže mám vlastně zaplacený koníček;X jazyky taky miluju-kdybych mohla, učila bych se jich aspoň stopadesát;D ale angličtina, němčina a švédština:33 mi zatím stačí. Ještě jeden románský a bude:D ještě se ráda vzdělávám obecně v umění, hudba, divadlo, výstavy... podle toho taky vypadají moje kroužky;D já zatím doplňuju filmové mezery, jinak někdy dávám přednost divadlu;)

    OdpovědětVymazat
  2. Teď si brigádu sháním, ale do KFC by mě asi nedostali :D snažím se teď o místo ve studiu se zdravým životním stylem a pak ve fitku :)
    Na jazyky jsem naprosté pako. Jsem ráda, že se představím a tím končím :D Takže držím palce, ať se ti vše povede :)
    Joy jsem taky viděla a tak nějak se modlila ať to skončí. Lehce jsem prokrastinovala a místo učení koukala na filmy :D
    Vy máte nástěnku s fotkama žáků s jedničkama ? :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)