neděle 13. prosince 2015

Christmas tag


Ahoj všichni! Dneska hoří už 3. svíčka na našem adventním věnci a já stále nemám tu pravou vánoční náladu. Nevím, čím to je, možná tím počasím? Modlím se za sníh, ale zdá se, že na mé modlitby nikdo neodpovídá. Nebo se více lidí modlí, aby nesněžilo? Každopádně, za účelem navození té správné atmosféry, alespoň doufám, jsem se rozhodla sepsat tento článek. Nejen, že jsem se na psaní tohoto velmi těšila, ale i hrozně ráda tyto články čtu. Proto vyzývám kohokoliv, kdo rád odpovídá na podobné otázky, aby tag vyplnil také. Jediné, co chci, je potom odkaz v komentářích, abych si to také mohla přečíst. Tyto otázky jsem nezkopírovala odněkud konkrétně, ale hodně jsem se inspirovala jinými blogy. Konec okecávání a vrhněme se na samotný Christmas tag. :)



1. Co pro tebe znamenají Vánoce?

Vánoce pro mě znamenají především pohodu a odpočinek. Od letních prázdnin je to už spousta času, tudíž nějaký volný čas od školy a povinností se rozhodně hodí. Do pohody obecně rozhodně spadá i samotná rodinná pohoda - všichni trávíme čas spolu, ať už běžnými činnostmi, jako sledování televize, nebo neběžnými jako zdobení stromečku, připravování štědrovečerního stolu a ujídání cukroví. 


2. Jaké první tři věci se ti vybaví, když někdo řekne Vánoce

Jako první se mi samozřejmě vybaví prázdniny, ty jsou na Vánocích prostě nejlepší. Nevím, co budu dělat, až nebudu školačka o přijdu o ně. Jako druhé se mi vybaví nákupy, což k Vánocům také neodmyslitelně patří. Obchoďáky vyzdobené už listopadu, přeplněné běsnícími lidmi... Vánoční klasika. A jako třetí? Jako třetí se mi vybaví pohled z okna na zasněžené město. Docela naivní, co? Očekávat sníh. Když jsem byla malá, sníh byla o Vánocích prostě samozřejmost. O to mě mrzí víc, že poslední dobou by to byl spíše opravdový zázrak.


3. Kdy poprvé začínáš pociťovat vánoční atmosféru?

Normálně začínám vnímat blížící se Vánoce někdy začátkem listopadu, jelikož se většinou objeví už po městě a po krámech vánoční výzdoba, ale tento rok se cítím, jako by to všechno plynulo skrze mě. Ani s první adventní nedělí a pečením cukroví jsem se nezačala cítit vánočně, což mě děsí a příliš se mi to nelíbí. Vánoce zkrátka miluji a beru je jako nejlepší svátky v celém roce. 



4. Vyrábíš si adventní věnec sama, nebo ho kupuješ?

Když jsem byla menší, měli jsme koupený adventní věnec, který jsme používali každý rok. Až když jsem trochu povyrostla a byla schopná vyrábět, jsem přemluvila mamku a společně jsme si nakoupili dekorace a od té doby věnec děláme doma. Je sice každý rok stejný, ale i tak zvláštním způsobem výjimečný. Minulý rok jsme výjimečně adventní věnec dokonce pekli podle klasického receptu na těsto z časopisu F.O.O.D. Byla to pěkná obměna, ale tento rok jsme se zase vrátili ke staré dobré klasice. 


5. Máš svůj vlastní adventní kalendář?

Nemám a už několik let jsem ho neměla. Sice bych nepohrdla tím klasickým čokoládovým, ale teď už pozdě si brousím zuby třeba na takový kalendář od Mixitu, nebo třeba kalendář, kde by místo čokolády byla třeba kosmetika. Na příští rok mám tedy spoustu plánů a adventních kalendářů budu mít alespoň 5. :D


6. Navštěvuješ vánoční trhy? Co na nich máš nejraději?

Nemůžu říct, že je nenavštěvuji, protože trhy v mém městě navštívím každý rok. Nicméně na jiných trzích, když nepočítám ty pražské, jsem nikdy nebyla. Vždy jsem se chtěla podívat třeba do Drážďan, Regensburgu nebo Vídně, ale ještě jsem neměla příležitost. Nic si tam většinou nekoupím, když teda nepočítám jídlo, ale ráda si všechny stánky projdu a prohlédnu. Nejraději na nich mám tu vánoční atmosféru a hlavně vůni jídla. Každoroční nezbytnost je trdelník a svařák, ale ráda si dám i třeba takový langoš, nebo cokoliv sladkého, na co narazím. 


7. Pečeš cukroví? Jaké druhy a jaké je tvé nejoblíbenější?

Cukroví peču, většinou buď sama nebo s pomocí mamky. K dnešnímu datu mám napečeno 9 druhů, dokonce i s náplněmi, jsem šikovná!  Peču vanilkové rohlíčky, linecké, perníčky, plněné ořechy, ořechové košíčky, rohlíčky plněné karamelovým krémem, pracny, kávové kostky, išlské dortíčky a z nepečených jsou samozřejmost rumové kuličky, raffaela a vosí hnízda. Jak vidíte, děláme klasické cukroví, je zkrátka nejlepší. A moje nejoblíbenější? To zkrátka nejde vybrat, miluji úplně všechny, úplně. 


8. Nakupuješ dárky hodně dopředu nebo spíše na poslední chvíli?

Tyto Vánoce jsou prostě jinak, než jakékoliv jiné, alespoň v mém případě. Normálně se snažím mít dárky nakoupené ještě než začne advent, ale tento rok je už 3. adventní neděle a já dárek nemám ani jeden. Naštěstí mám všechno už vymyšlené, alespoň vybírání dárků mi nedělá problém. 


9. Jaký je tvůj oblíbený vánoční film?

Musím říct, že vánoční filmy typu Grinch, Láska nebeská a Elf se mi nelíbí vůbec. Za to pohádky, staré i nové, miluju. Mezi mé nejoblíbenější patří Popelka, Třetí princ a O statečném kováři. Mým ale ve finále opravdu nejoblíbenějším filmem, který vidím každý rok na Štědrý den, jsou Pelíšky.


10. Dodržuješ nějaké vánoční tradice?

Typické tradice jako krájení jablíčka, lití olova, házení botou se u nás vůbec nevedou. Máte ale své vlastní tradice, které opravdu dodržujeme každý rok. Každý rok se jdeme projít do parku se všemi psi. Každý rok snídáme vánočku s máslem a marmeládou. Každý rok sledujeme Pelíšky. Každý rok má jedna polovina naší rodiny místo kapra a salátu řízek a hranolky (včetně mě). Každý rok večeříme v 5 hodin. Každý rok zdobíme stromeček 23. prosince. Takové tradice dodržovat je přímo radost. :)


11. Jaká je tvá nejoblíbenější vánoční vůně?

Stejně jako u cukroví si zkrátka nedokážu vybrat - miluju vůni vanilky, skořice, mandarinek, cukroví, vánočky, stromečku a citrónové kůry.


12. Zůstáváš na Štědrý večer v domácím oblečení, nebo se hezky oblečeš a upravíš?

Kdysi jsem se vždy krásně oblékla, nalíčila, natočila si vlasy, ale nálada z toho, že jsem se tak upravila, mi vždy hned klesla, když jsem viděla, jak zbytek rodiny usedá ke stolu ve vytahaném tričku a teplákách. Mamka se mě v této "tradici" snažila podpořit, ale mužské části naší rodiny se to dařilo krásně bojkotovat. Nevím, jestli se hezky upravím i tento rok, protože je velmi demotivující vidět, že zbytek je v teplákách, takže možná zůstanu také v pohodlnějším oblečení.



13. Buď upřímná, raději dárky dáváš nebo dostáváš?

Kdybych na tuto otázku odpovídala například před dvěma lety, přiznala bych, že dárky raději dostávám. Vánoce pro mě byly vždy hrozně stresující, neboť jsem měla peníze jen z kapesného a většinou jsem musela šetřit několik měsíců dopředu a nakonec všechno utratit v jeden den za dárky pro někoho jiného. Sama sobě jsem nic koupit nemohla, takže své vysněné věci jsem si mohla tak maximálně přát pod stromeček. Co se změnilo? Za prvé asi fakt, že mám peníze z brigády a za druhé prakticky nemám nic, co bych si hrozně moc přála a nedokázala bez toho být. Proto se pro mě Vánoce staly zajímavé především kvůli dávání dárků. Miluji ten pocit, když můžu někomu předat zabalený balíček a sledovat ho, jak ho s nadšením otvírá. Úsměv, objetí, poděkování... To jsou ty nejlepší odměny a už teď se na ně děsně těším. :)


14. Kdybys ještě psala dopis Ježíškovi, co bys tam napsala?

Přála bych si celou výbavu na lyže, protože poslední 2 roky jsem jezdila jen na snowboardu a v Alpách jsem potom už docela trpěla a chtělo by to tam střídat. 
Přála bych si 2 jazykové kurzy: přípravu na CAE - angličtina a klasický kurz němčiny, protože jazyky jsou jeden z mých největších koníčků a ráda se jim věnuji.
Přála bych si velké zrcadlo do pokoje, protože jsem ho nikdy neměla a ani žádné v domácnosti nemáme.
Pak by mi určitě udělaly radost kapsle do Tassima, nebo nějaké Chai latté. :)


15. Až budeš slavit Vánoce podle sebe - s manželem a dětmi, je něco, co budeš dělat jinak?

Naše tradice mám ráda, zatím nevím téměř o ničem, co bych změnila. Možná bych spíše vánoční stromek koupila a nazdobila někdy ze začátku prosince, abychom si ho více užili ještě než pravé svátky vypuknou a celkově bych víc vyzdobila dům. Také bych rozhodně každý rok dělala fotku třeba na stejném místě a po letech je srovnávala a také bych každý vánoční večer natáčela, jako tomu bylo i dřív u nás.


16. Co ti chybí ve srovnání s Vánoci, co jsi zažívala jako dítě?

Řekla bych, že když jsem slavila Vánoce jako malá, bylo to všechno jinak. Prožívala jsem to tisíckrát intezivněji, ráda jsem se pletla mamce v kuchyni a snažila se vykrojit cukroví. Psala dopis Ježíškovi a pak ho dávala za okno. Nakukovala jsem klíčovou dírkou a "špehovala" toho skvělého Ježíška, co mi určitě zase přinesl spoustu dárečků. Nemohla natěšeností v klidu dojíst večeři. Vrhala se mezi všechny tašky a krabice obalené papírem... Když dítě ještě věří na Ježíška, zažívá zkrátka ty nejlepší momenty. :)


17. Kupuješ dárky i pro své domácí mazlíčky?

Ano, naše zvířata jsou zkrátka plnohodnotní členové domácnosti. Dokonce jim dárky kupuji nejraději, protože vím, že ocení snad úplně cokoliv, ať už je to obleček do mrazů, pelíšek, nějaké pamlsky nebo hračky. Krom toho kupuju nějaké dobroty i našim hlodavcům a dokonce i ovcím. Slepicím, kachnám, praseti a brojlerům už ale nic nekupuji. :D


18. Jaký byl nejhorší a nejlepší dárek, který jsi kdy dostala?

Je poměrně dost ošklivé říci, co byl ten nejhorší dárek, jelikož za každý dárek bychom měli být vděční a radovat se z něj. Nevím, jak vy, ale já takový anděl nejsem a i když to nedávám najevo, jsou prostě dárky, co mi radost dvakrát neudělají. Jako nejhorší bych určitě označila jedny Vánoce, kdy jsem od taťky dostala rýsovací potřeby. Nenávidím matematiku, geometrii, věci do školy, ale i tak jsem dostala pravítka. Z toho jsem ani vděčnou radost mít nemohla. :D
A nejlepší dárek? Tady bylo o dost těžší vybírání, ale nakonec jsem usoudila, že nejlepší dárek pro mě byl snowboard a vybavení na něj. Miluji zimní sporty a snowboarding je od té doby můj nejoblíbenější. 


19. Dokážeš se podělit o nějaký nezapomenutelný vánoční moment?

Všechny Vánoce pro mě byly nádherné, plné podobných momentů, ale na co nikdy nezapomenu jsou Vánoce, kdy jsem dostala své první "ko-o". Mluvila jsem o tom snad každý den, v dopisu pro Ježíška to slovo "kolo" podrthla snad desetkrát a odpočítávala minuty do dne, kdy své kolo dostanu. Když nadešel den D a rozbalování, přišlo obrovské zklamání. Kolo pod stromečkem zkrátka nebylo. Taťka mě ale prozradil, že máme ještě jeden stromeček. Rozběhla jsem se do ložnice a opravdu, pod malinkým umělým stromečkem tam stálo kolo.


20. Jak a kde trávíš 25. a 26. prosince?

Většina lidí na tyto dva svátky objíždí babičky a různé příbuzné, ale já takhle příbuzné nemám skoro žádné. Zůstáváme tedy doma a do minulého roku jsme 26. odjížděli s rodiči na chalupu, ale letos na chalupu nezavítám a jedu s přítelem na dvoudenní dovolenou do Liberce. 


Úkol splněn. Konečně jsem si navodila alespoň nádech vánoční atmosféry a začínám se těšit. Doufám, že se Vám článek líbil, budu ráda, když se rozhodnete celý tag vyplnit a pak mi v komentářích zanechat odkaz nebo když se se mnou o něco spojité s Vašimi Vánoci podělíte v komentářích. Mějte se krásně. :)
















2 komentáře:

  1. Pěkně se to čte! :) Tag se mi moc líbí, pravděpodobně ho běem týdne na blogu taky zpracuji :D

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)