pátek 9. října 2015

Jak se zabavit, když jste nemocní

Ahoj všichni! Asi se divíte, co tady takhle při pátku nacvičuju. Nejen že slibuji články pouze jednou týdně, kolikrát se ani jednou za týden článek neobjeví a najednou je tu druhý článek za 4 dny. Vysvětlení je jednoduché - od minulé soboty jsem nemocná. Rýma, kašel, antibiotika... Taková domácí (ne)pohoda. Za těch několik dní se u mě vystřídaly různé stavy - byla jsem ráda, že nemusím do školy, byla jsem nešťastná, že nejsem ve škole, byla jsem ráda, že si odpočinu, byla jsem nešťastná, že se nudím. Taková velká houpačková nálada, ale čemu se divit, když je mi tak špatně. Každopádně, dneska už je trochu víc sluníčkový den, chytají mě roupy a já už opravdu nevím, do čeho píchnout, takže jsem zavítala i sem, abyste z toho měli taky nějaký užitek.
Myslím, že v tomto období je tento článek víc než aktuální, až mě zaráží, kolik lidí je najednou nemocných. Vsadím se, že nejsem jediná, kdo se zavřený doma NEUVĚŘITELNĚ nudí, doufám, že vám tedy mé tipy, čím se zabavit, budou nějak k nápomoci, až taky odpadnete s čajíčkem do tajů peřin.




Sociální média

Znáte to, jdete si lehnout, už máte zhasnutá světla, mobil připojíte po celém dni na nabíječku vedle postele a najednou dostanete takový ten nutkavý pocit ještě naposledy zkontrolovat instagram. Osrdíčkujete všechny fotky svých přátel, nějaké trefné citáty a vtipné obrázky a jste ready spát. Nakonec místo spánku ještě bleskově zamíříte na pinterest, na twitter a na facebook. Po nějaké době z úděsem zjistíte, že už jste přišli o hodinu a místo 8 hodinového spánku budete mít přinejlepším jen 7 hodinový. Konečně se odhodláte mobil odložit, zavřít oči, když najednou zazvoní messanger. A zbytek si určitě dokážete domyslet. 
Mám pro vás dobrou zprávu, sociální média jsou ideální věc na zabavení a zároveň na udržení v klidu v leže v posteli. Konečně můžete na instagramu, weheartit, twitteru, pinterestu, youtube a facebooku trávit tolik času, kolik jen budete chtít. Jak už to ale bývá, po chvíli vás to přestane bavit, protože už to není něco, čím můžete něco prokrastinovat, tudíž už to není ono. Na to lék ale bohužel nemám. 



Filmy a seriály

Filmy a seriály jsou moje slabina, já je totiž naprosto zbožňuju. Když mám kapku volného času a jsem doma, ráda relaxuji právě u toho a dělám přitom kolikrát spoustu věcí. Ráda u počítače třeba jím, ale už to není ta nutkavá potřeba jako při PPP, teď nemám problém najíst se u stolu nebo jen tak ve stoje u kuchyňské linky. Zkrátka když mi to čas dovoluje, najím se raději u nějaké zábavy. Jelikož ve školním a pracovním roce nestíhám vůbec nic, natož sledovat seriály a filmy, nemoc je skvělá příležitost. Osobně z filmů doporučuji třeba Zmizelou, velmi zajímavý film, rozhodně se při něm nudit nebudete, ale je to trochu psycho. Ze seriálů doporučuji například Young and Hungry, na který jsem si brousila nože už dlouho, ale dostala jsem se k tomu už teď. Bála jsem se, že to bude děsná kravina, ale myslím si, že je to ideální oddechový sitcom, který je sice slabší než HIMYM a BBT, ale náladu nezkazí. Jaké filmy a seriály máte rádi vy?


Knihy

Ráda o sobě tvrdím, že miluju knížky a hodně čtu. Knížky sice miluju, ale to jejich čtení nějak pokulhává. Raději se ani nezamýšlím nad tím, kolik knížek jsem přečetla tento rok, na prstech bych to ale spočítala určitě. Každopádně když mám opravdu fůru času, tak si s knížkou moc ráda zalezu a pokusím se neusnout, neúspěšně. Mimo povinnou četbu jsem teď (ehm, v posledním roce) četla akorát sérii Hřbitovní královna, což je kombinace fantasy, krimi, mírného hororu a románu, takže přesně ideální odvar pro mé skromné já. Navíc mi autorka Amanda Stevensová svými spisovatelskými schopnostmi doslova vyráží dech, takže jestli zrovna nemáte co číst, rozhodně doporučuji. Pokud se vám ale do něčeho takového nechce, vždy je tu povinná četba, že ano. Mé oblíbené kousky jsou My děti ze stanice Zoo, Memento, Pes baskervillský, Na západní frontě klid, Malý princ, Farma zvířat a Romeo, Julie a tma. Tyto knížky jsem vůbec nepociťovala jako povinnost, naopak mě moc bavily. Máte nějaké oblíbené knihy? 


Příprava do školy a učení

Ale no tak, určitě jste museli vědět, že to sem jako jeden z bodů napíšu. Hrajme si na to, že já za celý týden udělala do školy alespoň něco, takže tady teď můžu dávat lekce o tom, jak je důležité využít volného času ke studiu. Vsadím se, že týden doma zameškáte spoustu testů, jako já, že máte všechny věci ve škole, jako já, takže musíte být kreativní a domýšlet si nějaká slova z nekvalitních mobilních fotografií od kamarádek, jako já ne. I kdyby jste náhodou nic nezameškali, z ničeho zkoušení neměli být, ani žádné testy nenadcházejí, mimochodem jste ti nejšťastnější lidé na světě, tak se věnujte samostudiu kupříkladu jazyků. Dá se považovat jako samostudium angličtiny sledování anglických seriálů? Samozřejmě! Tudíž já jsem studovala až nechutně moc. Jsem šprt, pomoc!

Kdo se v tomto obrázku najde, hm?

Hry

Kdo říká, že hry jsou jen pro děti? Já ne! Pokud máte štěstí, využijte toho, že je někdo z domácnosti doma a přemluvte je k tomu, aby si s vámi zahráli jenom krátkou partii karet. Nebo trošku delší pexeso. Nebo pětihodinové dostihy a sázky, proč ne. Nejspíš se jim do toho hraní zpočátku moc nebude chtít, ale přemlouvejte a přemlouvejte, určitě trochu obměknou a zželí se jim těch nemocných ubohých dušiček (= vás) a nějaký ten volný čas obětují. Pokud ne, otravujte pro změnu své přátele po internetu. Například na stránce hry.cz je spousta her pro dva jako lodě, šachy, dáma, prší, slovní fotbal a kdo ví, co ještě. Musíte je ale taky někdy vyhrát, jinak si s vámi chtít hrát nebudou, vyzkoušeno. V krajním případě, kdy všichni vaši přátelé trpí ve škole, či si s vámi nechtějí hrát, protože jste jako profesionální bestie, vezměte do ruky zase svůj milovaný mobil - v případě, že jste ho vůbec někdy položili - a zavítejte na google store. Z androidových her mohu doporučit logo quiz (400 log za 3 dny, jéj), candy crush (jestli jste dost trpěliví), temple run či turbo fast, na čemž teď také posledních pár dní ujíždím. Bez jakých her se neobejdete vy?

Turbo fast, eeeej.

Odpočinek

Ačkoliv všechny aktivity, co jsem uvedla výše, zní takhle určitě moc lákavě, popravdě v praxi tak lákavé nejsou. Většinu času jsem strávila jen tak zabalená v lese, napůl vzhůru, napůl spící zírající do zdi. Bylo to pro mě z nepochopitelného důvodu lákavější než všechno ostatní. Většinu dne jsem také prospala, prostála u varné konvice a prokašlala. Sebere to více času, než by si člověk myslel. Jestli se tedy necítíte na žádnou aktivitu, není na tom nic špatného, akorát ještě více pomůžete tělu vypořádat se s nemocí a to tím absolutním odpočinkem. 


To by bylo k dnešnímu článku vše. Doufám, že jsem na nic nezapomněla a také doufám, že se vám článek líbil. Jakékoliv vaše tipy uvítám, neboť sama bych si potřebovala nějaký takový článek najít a inspirovat se. Užijte si pátek a možná tento týden překvapím i třetím článkem, který by mohl vyjít v neděli. Možná. :)






8 komentářů:

  1. Dobré tipy:) Já s tímhle měla problém tak do 15 let-když jsem byla nemocná,kousala jsem se nudou. Pak přišlo kouzlo seriálů a pc her. Dnes už si nedovedu představit,že bych se jako nemocná nudila. Když je mi hodně zle,většinou jen spím,ale jakmile se mi udělá lépe,už to jede :D to pak vytáhnu klasiky jako WoW, CS, Skyrim nebo Witchera a dokážu u toho prosedet úctyhodnou řádku hodin. Vlastně si to Tak trochu užívám,jelikož jindy na to nemam čas :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tak ty jsi na hry, to se nedivím, že se nenudíš. Já vlastně neznám ani jednu z těch, co jsi zmínila, ale vím, že musíš být snem určité skupiny kluků, když máš takové herní obzory. :D Přesně tak, když je člověk nemocný a stejně musí být doma, proč to nevyužít k aktivitám, ze kterých jde maminkám hlava kolem, jelikož v normálním režimu na to nezbude čas. :D

      Vymazat
  2. Pekný článok :) a teším sa na ten ďalší :)
    Hmm ja aj keď som chorá tak proste nedokážem ako niektorí ludia to vyležať v posteli. To mi uz musí byt naozaj zle alebo musím strašne nevládať. Pamatám, že zo zápalom pľúc som proste behala po vonku atď. Popravde viac sa váľam v posteli keď som zdravá než keď som chorá :D vtedy to stále tak vyjde že si nemozěm dovoliť to vyležať lebo mám kopec iných povinností :D zákon schválnosti, že keď by človek potreboval odpočívať tak práve vtedy nemôže
    http://renkaartandlife.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až takhle? Připadala jsem si jako nezbeda, když jsem lítala nemocná po bytě, ale tentokrát mi bylo tak špatně, že jsem se k té posteli cítila doslova připoutaná. Se zápalem plic venku? Ty jsi ďáblík. :D Jo no, když jsem nemocná, chtěla bych dělat cokoliv jiného než jenom ležet, ale když nevím, kam dřív ruce strčit, tak bych se válela. Zákon schválnosti, no.

      Vymazat
  3. Já když jsem nemocná, nebo jako právě teď ležím s nohou po operaci - tak klasicky čtu, sedím (ehm, ležím :D) u mobilu a i do té školy něco udělám... A samozřejmě hodně spím :D Jak nejsem upoutaná k posteli, tak ráda vařím a peču, nebo jen tak doma uklízím :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po operaci? Ta to se brzy a bez komplikací uzdrav. :) Já se asi taky pustím do pečení a do úklidu, vařit bohužel neumím. :D

      Vymazat
  4. Hlavně se brzo uzdrav! :) Já když jsem nemocná, což moc často není ("ťuk ťuk ťuk"), si ulítávám na koukání na pohádky nebo nějaké kreativní tvoření (kreslení, vybarvování, lakování nehtů, pletení náramků, navlíkání korálků, atd). Nejhorší je přemýšlet nad kravinami :D Osobně třeba hraní na pc mě vůbec nebaví, žádné hry skoro neznám... Tak tu nudičku nějak zvládni ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Já jsem taky naštěstí nemocná jen maximálně 2x do roka, ale i tak mě to hrozně štve. :D Já bohužel nejsem vůbec kreativní ani nějak umělecky nadaná, tudíž jsou pro mě tyto věci tabu. A s těmi počítačovými hrami jsme na tom stejně. :D

      Vymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)