čtvrtek 9. července 2015

Reasons to recover #1


Zdravím! Dnes se hlásím zase s novou sérií článků. Budou na podobném principu jako ED recovery problems a budou i podobně krátké. Doufám, že se Vám ale i tak budou líbit. 


Uzdravte se pro léto svých snů

(Samozřejmě jsou i mnohem důležitější důvody, ale dnešní díl jsem se rozhodla věnovat tomuto důvodu.)

Pro mě letní prázdniny byly kdysi vždycky jeden velký zážitek plný kamarádů, rodiny, výletů, dovolených, zážitků, dobrého jídla, pití a odpočinku. Každé léto jsem si naplno užila, až na to poslední.

Léto roku 2014 pro mě bylo to nejhorší léto, které jsem kdy zažila. Sice jsem si zpočátku myslela, že si ho užívám, později jsem si uvědomila, že to bylo spíše jedno velké utrpení. Celý den jsem byla jen zalezlá doma, což pro mě byla úleva, ale i noční můra zároveň, protože jsem celý den měla čas na jídlo a já na něj myslela opravdu pořád. Každý den jsem se bála, že se neudržím a najím se nedejbože mimo vyhrazený čas. Mamka také každý den pekla a vařila, což pro mě bylo o dost těžší, protože já miluji sladké a její buchty. Ani jediný kousek jsem si za to léto sice nedovolila, i tak jsem ale kvůli tomu byla vyřízená. Ten pocit, co kdybych si dala, byl k nevydržení. 
Chodila jsem na přípravu na FCE zkoušky, které jsem poté úspěšně složila, jsem šikulka, a hned, jak jsem přišla domů, jsem snědla oběd a sedla na rotoped minimálně na hodinu a šlapala jako blázen. Obvykle jsem slézala mokrá natolik, že jsem vypadala, jako bych zrovna vylezla ze sprchy. Sice jsem si díky této aktivitě dovolila jíst víc, ale mnohem víc jsem spálila, takže jsem se nakonec dostala ještě do většího kalorického deficitu.
Na dovolené v Řecku, která byla a je mimochodem stále má největší noční můra, proč ale nebudu rozebírat, jsem ještě zhubla dvě kila, protože můj žaludek zničehonic stravu skládající se pouze ze zmrzliny, ovoce a obrovských vaflí neunesl a poslední dny strávila s průjmem. Také jsme toho spoustu nachodili, což se na hubnutí také dost podepsalo.
Žádnou z mých "kamarádek" jsem za prázdniny neviděla, protože jsem je k sobě nechtěla, abych nemusela jíst jejich jídlo a mohla cvičit, a také jsem nechtěla já k nim ze stejného důvodu.
Hádám, že ti, co trpí PPP, jsou na tom hodně podobně, jako já tehdy.

Léto 2015 je už teď po pár dnech tisíckrát lepší. Mám už teď úplně nabitý program, dokonce mám naplánované schůzky s přáteli, dovolenou, práci apod. už teď, abych to nějak dokázala zorganizovat a stihnout všechno. Nebojím se nikam jít kvůli jídlu, nebojím se být celý den v práci nebo s kamarády. Jednoduše řečeno, nezahazuji svůj drahocenný čas, zážitky a kamarády, jen abych mohla jíst ve 12.00 oběd, v 15.00 svačinu a v 18.00 večeři. 

I vy můžete zažít krásné léto. Nemusí to být tohle, může to být až to příští, ale je to mnohem lepší než žádné, no ne? Chcete každý rok zažívat příšerné prázdniny bez zážitků, přátel a radosti, nebo se chcete bavit? Jděte tou správnou cestou a zbavte se PPP jednou pro vždy.




4 komentáře:

  1. Dobře napsáno.
    Jsem moc ráda, za blogy tohohle typu, vím, že pomáhají jak autorce, tak čtenářům. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Amen. Děkuji za takové články, taky s tím bojuju... Chci krásné prázdniny a užít si je... Zrovna teď mám hroznou chuť na zmrzlinu, ale jelikož jsem měla ke svačině bílý jogurt se 7 g tuku, nedám si jí. Jo, jsem magor :D
    Vím, že mi to bude chvíli trvat, ale tvoje články mi moc pomáhají, děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  3. Už bude jen lépe! Doufám, že si tohle léto mega užiješ! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně napsáno :) Sice už anorexii nemám, ale vzpomínám si, jak ještě minulé léto jsem byla pořád zavřená doma. Sice bych ráda někam šla, ale nebylo kam a s kým... Během anorexie jsem totiž spoustu přátel ztratila, což je ohromný zápor.Už se to ale o hoooodně zlepšilo, teď naopak nevím, co dělat prvně, jak mám tolik plánů :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)