úterý 14. července 2015

Můj blog od počátku po současnost


Zdravím všechny! Dnes jsem se zase zamyslela, páni, poslední dobou nějak přemýšlím, nad trendem psaní fitness blogů. Při té souvislosti jsem uvažovala i nad tím, jaký je vlastně můj blog. Je úplně stejný, jako všechny ostatní, nebo je v něčem jiný? Jaký byl vlastně jeho původní záměr a jak se v průběhu času změnil? 


Množství fitness blogů každým dnem stoupá, za to kvalita výrazně klesá. Když se tak zamyslím, neznám nikoho, kdo by se snažil zhubnout a nesledoval by přitom milion blogů. Jakmile se někdo zakouká do blogů, dostane poté logicky chuť založit si i vlastní - a tak to všechno začalo. 
Neříkám, že na fitness blozích je něco špatného, není, ale přece jen nejsou mým šálkem kávy. Já sleduju několik blogů, nezaměřují se ale pouze na fitness svět, spíše naopak. Blogům, jejichž příspěvky jsou jen jeden velký kolotoč jídla, cvičení a recenzí proteinů, se vyhýbám jako čert kříži. Naopak mám ráda lifestyle blogy, kde se dozvím i něco trochu osobnějšího o dotyčné blogerce. Mám ráda, když do článků totiž někdo vloží i kousek sebe, ne když je to prostě jen takový suchý, nudný a odborný text. Samozřejmě nejvíce vyhledávám blogerky s dobrým stylem psaní, protože pak můžou psát i, promiňte mi ten výraz, o hovně a stejně mě to bude bavit.
Hodně mě ale iritují blogy dvanáctiletých holek, kteří hubnou stylem snídaně: jablko, svačina: nic, oběd: 2 malé brambory a brokolice, svačina: bílý jogurt, večeře: nic a radí s hubnutím ostatním. Pak si to přečte někdo, kdo s hubnutím nemá žádné zkušenosti, a najednou je zaděláno na PPP. O takovýchto poradnách na asku raději ani nemluvím, škoda slov. 

Za jakým účelem byl vlastně založen můj blog? Teď už přesně nevím, ale myslím si, že jsem se chtěla dělit "se světem" anonymně o tom, jak jsem zhubla "zdravě", jak cvičím, jak jím, sem tam napsat nějaký ten článek o tom, jak jsem "porazila" svou PPP, ačkoliv jsem jí pořád trpěla. Samozřejmě jsem si blog založila proto, že ráda píšu, ale nebudu si tady nic nalhávat, založila jsem si ho i proto, že to bylo prostě moderní. 

Považovala jsem svůj blog jakýmsi způsobem originální? Můj blog byl nejoriginálnější v tom, že jsem místo rubriky Food inspiration založila rubriku Ukázka z jídelníčku, to jsem se přemohla, bravo. Ne, můj blog byl prostě jako všechny ty ostatní.

Bavilo mě psaní blogu? Hrozně moc, ale bohužel se z toho stala další posedlost. Neustále jsem se snažila všechno fotit, abych měla víc a víc článků, až to skončilo tak, že nebylo jídlo, které bych nevyfotila. Pak jsem si konečně uvědomila, že nejsem ani zdaleka v pořádku a s blogem chtě nechtě skončila. Po částečném uzdravením a návratu zpět jsem se do toho chvíli nemohla dostat, ale teď už zase píšu články jako o život a moc mě to baví.

V současnosti je můj blog jiný a vedený za jiným účelem, než byl tehdy. Rozhodla jsem se ho zasvětit mým zkušenostem z období PPP a pomoci tak lidem, kteří s nimi bojují právě teď. Snažím se, aby je mé články motivovali k boji a pomáhali jim najít tu správnou cestu. Kromě toho na blog chci psát své příběhy, protože je to jedna z těch věcí, co dělám nejraději. Mým snem je jednoho dne vydat knihu, ale na to ještě nemám, proto chci, aby mi blog pomohl získat potřebné zkušenosti a pomohl mi vylepšit styl psaní. Jak už jsem se výše zmínila, mám ráda, když do svého blogu blogerky vloží i kus sebe a svého osobního života, proto se i já snažím svůj blog mít poměrně dost osobní a svěřit se téměř se vším, co mám na srdci.

Co si myslíte vy o tom, že vznikají stále nové a nové blogy na stejné bázi? Pokud máte blog, proč jste si ho založili? A kdo sledujete můj blog už déle, jste rádi, že se vyvinul právě tímto směrem? :)

6 komentářů:

  1. Hezky napsáno. :)
    Já měla už několik blogů na různá téma - hubnoucí, deníčkový, fotografický i autorský (básně, povídky.. ale pak jsem ztratila spisovatelského ducha :D). Teď mám "jídloblog" a ten mě asi nejvíc baví, vydržel mi nejdéle. Jídlo mě prostě baví, navíc chci alespoň trochu propagovat veganskou stravu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj blog je skvělý! :) Jsem ráda, že propaguješ i život bez masa, ačkoliv sama bych do toho nešla. :)

      Vymazat
  2. Krásně napsáno :)
    Já jsem měla již několik blogů, ale zrušila jsem je (asi ve 12-ti letech jsem měla blog o magii :DDD, pak o seriálu atd.)...Máš pravdu, fitness blogů je teď vážně hodně :) Ale těch oblíbených mám vážně jen pár...Jak píšeš, nemělo by to být jen o jídle (což ten můj blog je :D ale snažím se psát i jiné články no :D )....Ale sleduji teď úplně jiné lidi než před rokem. Před rokem jsem sledovala ty nejznámější blogy, ale většina blogerek se hodně změnila a já už na jejich blogy zavítám jen občas...
    Je pravda, že už takových blogů je hodně. Já sama jsem si ho založila (před rokem), už v době, kdy jich bylo hodně. Ale nechtěla jsme se po nikom opičit, prostě mě to lákalo a řekla jsem si, že to zkusím. Hlavně jsem se chtěla také podělit o své zkušenosti s anorexií a pomoci ostatním holkám, také psát články ze cvičení atd :) Dále mě začalo bavit vaření, takže jsem chtěla přidávat recepty :) A chci ukázat holkám, že se nemají bát jídla :) Takže vlastně to, co dělá většina no :D
    Mě se tvůj blog hrozně líbí, momentálně se vždy těším na ED Story, máš na psaní vážně talent ! :)

    http://lucyshealthylifestyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím s tebou jen souhlasit. Na ty "staré dobré známé" blogy jsem tak již trošku zanevřela a už mě nebaví. Necítím v nich tolik tu autorku. :) Tvůj blog je taky určitě velice nápomocný díky tvým článkům a velkému počtu čtenářů. A děkuji ti mockrát, ani nevíš, co to pro mě znamená! :)

      Vymazat
  3. Pěkný :) Jsem ráda, že jsi se "obrátila" tímto směrem, protože přestože PPP netrpím, strašně ráda čtu o zkušenostech druhých :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky ráda, že se ti můj blog líbí. :)

      Vymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)