středa 22. července 2015

Movie tips


Léto a především prázdniny jsou jako stvořené pro sledování filmů, neboť máme mnohem více času než ve školním roce. Já osobně filmy zbožňuji, ale musím říct, že sama jsem se na žádný snad ještě nekoukala. Sledování filmu je totiž pro mě něco, co se musí dělat minimálně ve dvojici. Vždy potřebuji s někým děj diskutovat, probrat všechny dojmy a fakta... No však to znáte. Dneska jsem se rozhodla se s Vámi podělit o pár mých oblíbených filmů a doufám, že poradíte i vy nějaké mně.



INTOUCHABLES/ NEDOTKNUTELNÍ


Začneme hned mým nejoblíbenějším filmem. Kdo tento film neviděl, musí tuto chybu okamžitě napravit! Je to příběh tak opravdový, smutný, ale i tak vtipný, že vám budou pomalu téct slzy smíchu. Není to tak dávno, co jsem tento film viděla, ale ihned jsem si ho zamilovala, což se mi moc často nestává. 

Anotace: Ochrnutý a bohatý aristokrat Philippe si za svého nového opatrovníka vybere Drisse, živelného mladíka z předměstí, kterého právě propustili z vězení. Jinými slovy - najde si na tuto práci tu nejméně vhodnou osobu. Podaří se jim však propojit nemožné: Vivaldiho a populární hudbu, serióznost a žoviální vtípky, luxusní obleky a tepláky. Bláznivým, zábavným, silným, neočekávaným a hlavně „nedotknutelným“, přesně takovým se stane jejich přátelství… Komedie s dramatickou zápletkou o tom, že ani od krku po prsty u nohou nepohyblivý člověk odkázaný na pomoc druhých, nemusí ztratit smysl života. A o tom, že i nejméně pravděpodobné spojení melancholického multimilionáře a extrovertního recidivisty může humorně zapůsobit na diváka a může se z něj stát kasovní trhák.
Hodnocení na ČSFD: 91%





MARLEY AND ME/ MARLEY A JÁ


Dokud jsem neviděla "Nedotknutelní", Marley byl můj neoblíbenější film už od 10 let. Nikdy nezapomenu na ten moment, když jsem ho viděla poprvé. Ležela jsem se svou sestřenicí a mamkou na palandě, bylo už hodně pozdě, ale přece jen se ani jedné z nás nechtělo spát. Se slzami v očích po skončení filmu jsme se šly tak akorát vysmrkat a usnout jsme nemohly už vůbec. Já jsem obrovský milovník filmů se zvířaty, ale ještě mě žádný nezaujal tak jako Marley. Film je i bezvadně herecky obsazený (má milovaná překrásná Jennifer) a velmi vtipný. Je natočený podle knížky, která byla napsána Johnem Groganem. Samozřejmě jsem si jí také musela přečíst a musím říct, že je stejně skvělá jako samotný film.

Anotace: Novomanželé John a Jenny Groganovi (Owen Wilson a Jennifer Aniston) se rozhodnou, že opustí drsné zimy Michiganu a začnou nový život na slunné Floridě. A aby těch změn nebylo málo, pořídí si roztomilého, šestikilového labradora Marleyho, který se během pár týdnů změní v padesátikilový parní stroj, plný nezkrotitelné energie. Takto začíná film režiséra Davida Frankela (Ďábel nosí Pradu), který popisuje 13 let života se psem, života, který někdy – a to dost často – připomíná soužití s nevypočitatelným uragánem. A tak John a Jenny Groganovi sledují, jak Marley slintá po nově natřených zdech, cupuje všechno na kousky, žere polštáře a kytky, pije vodu ze záchodu a honí pošťáka. Marley na oplátku zase sleduje život svých páníčků, jejich úspěchy i prohry, změnu práce a pomáhá jim svým živelným způsobem překonávat všechny nástrahy spojené s rozrůstající se rodinou. Ze všeho nejvíc jim však připomíná, že život nejsou jen starosti, ale hlavně velká zábava.
Hodnocení na ČSFD: 76%



THE BOOK THIEF/ZLODĚJKA KNIH


Od komedií teď přejdeme k něčemu vážnému. Zlodějka knih je film, který si zaručeně ukradne vaše srdce. Viděla jsem ho asi před 2 lety a slzy v očích jsem měla i po druhé, po třetí, po čtvrté... Neustále nad tím filmem přemýšlím, je tak skvěle zpracovaný. Byl napsán podle knižní předlohy od Markuse Zusaka, na kterou se třesu. Děj se odehrává v době 2. světové války, takže je jako stvořený pro milovníky filmů z válečného období.

Anotace: Síla slov a fantazie je ukrytá v knihách. Ale jen pro toho, kdo je umí a chce přečíst. Film Zlodějka knih vypráví příběh Liesel (Sophie Nélisse), která se během druhé světové války dostane do pěstounské rodiny Hanse Hubermanna (Geoffrey Rush) a jeho ženy Rosy (Emily Watsonová), aby zde začala nový život. Liesel se snaží zapadnout – doma i ve škole, kde si z ní spolužáci utahují, protože neumí pořádně číst. Liesel je odhodlaná situaci změnit s jednostrannou posedlostí rodícího se učence. A získá k tomu pomoc svého dobrosrdečného nového tatínka. Hans se s Liesel učí dny i noci, během nichž se Liesel snaží podrobně prostudovat svoji první knihu, Hrobníkovu příručku, kterou si tajně „odnesla" z pohřbu svého bratra.
Liesel se také spřátelí s jejich novým hostem, židovským uprchlíkem Maxem (Ben Schnetzer), kterého před nacisty skrývají ve sklepě. A právě Max je dalším, kdo ji povzbuzuje ve čtení a v touze po vzdělání. Postupně se mění i její přátelství s mladým sousedem Rudym (Nico Liersch), který Liesel sice škádlí, ale přitom se do ní zamiluje. Dobu plnou utrpení a strádání pak všichni společně překonávají pomocí knih, které nejen pro sebe Liesel krade v knihovně místního starosty. A postupně se naučí vážit si nejen síly slov, ale i moci nad nimi.
Hodnocení na ČSFD: 78%


WAR HORSE/ VÁLEČNÝ KŮŇ


Další film, který považuji za jeden z nejlepších vůbec. Je také z válečného prostředí a figuruje tam kůň kupodivu, takže už dopředu mi bylo jasné, že si mě tenhle film prostě získá. Film je vhodný pro milovníky filmů z válečného prostředí, se zvířaty, ale hlavně pro všechny, kteří očekávají od filmu nějakou myšlenku. Jako u předcházejících filmů, ani jedno oko nezůstalo suché.

Anotace: Působivý příběh mladého chlapce jménem Albert a jeho milovaného koně Joeyho se odehrává na samém počátku první světové války. Joey je Albertovým otcem prodán britské jízdě a následně poslán na frontu, kde začíná jeho pozoruhodná pouť na pozadí velké války. Navzdory překážkám, kterým je na každém kroku nucen čelit, Joey ovlivňuje a mění životy všech, se kterými se na své pouti setká. Albert, který na svého přítele nedokáže zapomenout, opouští domov a vydává se na francouzská válečná pole, aby zde svého koně našel a přivedl ho zpátky domů.
Hodnocení na ČSFD: 69%


INTERSTELLAR


Na tento film jsme šli se školou do kina. Poté, co jsem se dozvěděla, že je to něco o vesmíru, jsem byla pěkně otrávená, protože já filmy o vesmíru nesnáším - moc techniky a podobně. Prvních 15 minut filmu mi otrávenost vydržela, pak se ale rozplynula jako mýdlová bublina. Uvědomila jsem si totiž, že to nebude jen obyčejný film. Až do konec jsem hltala každou událost, co se děla, a nedovolila jsem si jít na záchod, i když jsem úplně umírala. Ne na konci, ale v průběhu celého filmu jsem brečela jak malá holka a soudě podle smrkání a potahování v okolí jsem nebyla jediná. Hned po příchodu domů jsem si ho stáhla a podívala se na něj ještě jednou s mamkou, která z něj byla také nadšená, takže mu rozhodně dejte šanci. 

Anotace: Když se náš čas na Zemi chýlí ke konci, je skupina výzkumníků pověřena nejdůležitějším posláním v lidských dějinách: cestou za hranice naší galaxie, při které má za úkol najít mezi hvězdami pro lidstvo nový domov.
Hodnocení na ČSFD: 84%


Původně jsem si myslela, že vydám jenom jeden díl, ale když jsem tento článek psala, napadlo mě minimálně dalších 10 filmů, co stojí za zmínku, takže časem se tu minimálně objeví ještě pokračování. Doufám, že se Vám tento pro můj blog poněkud netradiční článek líbil a také se se mnou podělíte o Váš nejoblíbenější film. :)






7 komentářů:

  1. Já koukám na filmy sama, ale do kina bych snad nikdy sama nešla.
    Viděla jsem všechny kromě War horse.
    Instertellar je jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Byla jsem na něm s bratrancem a oba jsme byli unešeni.
    Navíc tam hraje můj oblíbenej herec - Matthew McConaughey. :)
    Budu ráda za další takový spánek, jsem filmovej blázen. :D

    Mimochodem, nemáš profil na csfd? Nebo nechceš si ho udělat? :D Ráda bych měla někoho dalšího na sledování. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak War horse si určitě pusť, je skvělý. :)
      Profil tam nemám, ani jsem nevěděla, že to jde. Určitě se na to ale podívám a když tak ho budu sdílet v příštím článku o filmech. :)

      Vymazat
  2. Viděla jsem akorát Válečného koně, ostatní mě ale zaujaly, takže si je asi stáhnu, stejně nemám co dělat :D
    Já teď někdy koukala na Deník Bridget Jonesové, docela sranda :D

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je zkus, stojí za to. :) Díky za tip, taky jsem se na ní chtěla podívat, ale zapomněla jsem na to. :D

      Vymazat
  3. Viděla jsem jenom první dva a oba zbožňuji, obzvlášť můj oblíbený Marley a Já (Jennifer je má oblíbenkyně) :) Knížku jsem četla taky a je skvělá.
    Na Zlodějku knih jsem se chtěla podívat, ale řekla jsem si, že napřed musím přečíst knihu (taková má zásada :D). Zaujal mě ten Válečný kůň, určitě si ho pustím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marley je skvělý. :) Jo, taky jsem se kdysi držela této zásady, ale pak jsem najednou neměla čas na čtení a zásady byly ty tam. :D Jsem prostě nedočkavá a shlédnutí filmu je rychlejší, i když ne tak kouzelné jako knížka. Pak se když tak ozvi, jestli je Zlodějka jako kniha stejně tak báječná. :) A Válečný kůň za to určitě stojí. :)

      Vymazat
  4. Děkuju za tipy! :-) Znám akorát Nedotknutelní a už se mi stahuje Marley a já, tak jsem zvědavá! :-) Já mám hodne oblíbených filmů, jeden z nich je třeba Sedm životů, určitě doporučuju - chytne za srdce!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)