neděle 12. července 2015

Mé podivné zvyky a rituály v důsledku PPP

Zdravím všechny! Tak už je zase pondělí, začíná 3. týden prázdnin. Nechce se mi ani věřit tomu, jak rychle to utíká. Jak si zatím užíváte prázdniny vy? Já mám teď konečně po 5 dnech zase 2 dny volna, které si hodlám naplno užít. Dneska jedeme s rodiči do Ikei a v úterý budu s kamarádkou, asi půjdeme na vodnici. Už se hrozně těším na oboje. :)

V dnešním článku jsem se rozhodla zaměřit na mé bývalé a některé i současné podivné zvyky a rituály, které si mi vytvořili v důsledku PPP. Nevím, proč ani jak se to děje, ale vím, že všichni lidé trpící PPP nějaké tyto zvyky a rituály naučí a zbavují se jich jen velmi těžko.



Nádobí

Co se týče nádobí, měla jsem spoustu podivných zvyků. Například jsem měla svou oblíbenou lžičku, se kterou jsem musela všechno jíst, a když mi jí někdo vzal a já ji nemohla najít, byla jsem vzteky a úzkostí bez sebe. Měla jsem i speciální misky a nádobí na určité věci. Třeba musli s jogurtem jsem vždycky měla v oranžové a ovesnou kaši v bílé. Mám to tak do teď, ale jen kvůli velikosti, ne protože bych tím byla posedlá jako kdysi.

Jídlo u počítače

Vždycky jsem musela jíst u počítače a sledovat při tom seriály. Když například jeden díl skončil a já měla v puse sousto, nerozžvýkala jsem ho, dokud nezačal zase další seriál. Jakmile mě mamka nutila jíst u společného stolu s ostatními, byla jsem z toho hrozně na nervy a nepřála si nic víc, než sedět u svého seriálu. Dokonce mi každé jídlo, co jsem nesnědla u počítače, přišlo promrhané.

Instagram

Můj uspávací rituál bylo přibližně 30 minutové projíždění příspěvků na instagramu. Bez toho jsem prostě neusnula. Ráno, pokud byl čas, jsem strávila v posteli před vstáváním klidně hodinu scrollováním instagramu. A dopoledne ve škole. A odpoledne po škole. Instagramem jsem prostě žila a sama na něj také přidávala fotky jídel. Jakmile jsem totiž něco aranžovala, nepřipadalo v úvahu, abych to nehodila na instashit, jak tomu říkám teď.

Příbor

Neexistovalo, abych něco nejedla příborem. I když už jsem náhodou jedla buchtu s ostatními, musela jsem jí jíst dezertní lžičkou nebo vidličkou, ne rukou jako všichni. I ovoce jsem si krájela na malé kousky a následně ho jedla příborem. Někdy jsem si dokonce i na kostičky nakrájela chleba s lučinou. Příborem mě prostě bavilo jíst víc a bez příboru by to nebyla dostatečně využitá příležitost.

Pozdní vstávání

Před PPP jsem se vždy snažila vstát co nejdříve, abych si užila víkend co nejvíce. S PPP jsem si nedovolila vstát dřív, než v 9, protože bych měla snídani moc brzo a nevydržela to do oběda. Čím déle jsem spala, tím lépe, protože to znamenalo méně času na jídlo.

Časy na jídlo

Neexistovalo, abych neměla večeři přesně v 18.00. Po 18. hodinu už bylo totiž hrozně pozdě a byla bych tlustá. V 15.00 musel být ve všední dny oběd, o víkendu. Takhle bych mohla pokračovat dál. Vždy jsem čekala přesně do minuty a proto jsem také myslela na jídlo 24/7. Zároveň ale taky proto, že jsem měla konstantní hlad. 


Měli jste Vy osobně taky nějaké zvláštní zvyky a rituály? 


3 komentáře:

  1. Taky jsem jedlá u seriálu..Jedla.jsem strašně pomalu. Pamatuji si, že kaiserka s čerstvým sýrem jsem jedlá třeba 45 minut a vždycky potom na sebe byla pyšná. Chtěla jsem tím prodlužovat chvíli kdy mohu jist a chtěla si jídlo co nejvíce užít. Ovoce na maličké kousíčky. A Aji jsem si strašně hlídala.kolik sním zeleniny (i když nemá skoro žádné kalorie) a dávala si jen 3 rajčátka. Nerada jsem jedlá za chůze nebo někde jinde. Nemohla jsem si ho pak pořádně vychutnat. A neměla.jsem ráda jídla jako rýže, brambory....vlastně celkové obědy. Nejradši jsem měla pečivo, protože jsem ho mohla kousat úplně po kousickach.
    Je to hrůza když o tom teď vzpomínám. A ještě deaivejsi je, že každý má.pocit, že tak to dělá jen.on a potom zjistíš ze se chováš přesně podle měřítek anorexie.

    OdpovědětVymazat
  2. Jíst ze svého nádobí a u seriálů/filmů mi zůstalo, ale rozhodně už nešílím, když nemůžu najít svou mističku na salát a pustit si k jídlu seriál je pro mě relax, i když se říká, že by se to nemělo atd.. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jíst příborem chleba bych asi nedala, ty jo, moc práce :O Jednu dobu jsem taky jedla po časech, teď mi to přijde hrozně hloupé :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)