čtvrtek 16. července 2015

ED recovery problems #2


Zdravím! Série každodenních článků stále drží, máte radost? Já ohromnou, ale už upřímně nevím, jak dlouho mi to vydrží. Dnes jsem tu už s druhým dílem ED recovery problems, snad se Vám bude líbit.


Když si někdo stěžuje, že je tlustý, ale přitom je štíhlejší, než vy

Co se týče tohoto problému, setkávám se s ním na můj vkus až moc často. 
Už od šesté třídy mám kamarádku, co je děsně hubeňoučká. Už od šesté třídy si stěžuje, že je děsně tlustá. Neustále drží se svojí mamkou krabičkovou dietu a stěžuje si na to, jaké má příšerné břicho. Shodou náhod je také velkým komentátor cizích postav. Holky, které mi přijdou úplně normální, nazývá nechutně tlustými. Bylo mi to nepříjemné před PPP, během PPP a je mi to nepříjemné i teď. No přiznejte se, komu tohle nedělá problém? 
Teď v práci jsem se seznámila s jednou hrozně fajn holkou a často s ní bývám na servisu. Je opravdu velice krásná a má i krásnou štíhlou postavu. Nemá na sobě určitě snad ani jediný špíček, přesto si na ně stěžuje. Docela mě zarazilo, když začala naříkat, jaké jí ty legíny, co si koupila, dělají špeky na břiše, nebo když se mnou začala konzultovat jídelníček. "Od rána jsem měla jen salát, na to, že jsou 4 hodiny, je to dobré, ne?" Nebo z ní také jednou vypadlo: "Přibrala jsem kilo, cítím se jako velryba."

Jak se vyrovnat s tímto problémem?

Neznám lepší radu, než se prostě povznést nad jejich poznámky a nebrat si je k tělu. V duchu se jim zasmějte, odkývejte jejich poznámky o tom, jak se přejedli salátu, jak je hrozné, že přibrali a že jejich hubnoucí plán je skvělý. Nejlíp je ani moc nevnímejte. Když je nebudete neustále uspokojovat tím, že jim budete říkat, jak jsou štíhlí, pravděpodobně si i přestanou stěžovat. Nedávejte jim najevo zájem a máte vyhráno. Jste mnohem vyspělejší než oni, protože víte, že postava není všechno a že zdraví je důležitější, než vzhled, neboť krása je pomíjivá, za to zdraví máte jen jedno.
Máte také nějaké známé, kteří Vás otravují podobným způsobem? Jak se s tím vyrovnáváte vy?

Pamatujte: Vždy tady bude někdo, kdo jí méně než vy, ať už jíte jakkoliv, proto by pro Vás vidět někoho oproti Vám s poloviční porcí nemělo být těžké. Jsou tu i lidé, co jedí víc než vy. 


6 komentářů:

  1. U mě to přišlo nějak přirozeně se vším. Tak je prostě hubenější, no. Každý je v něčem lepší/hezčí než ostatní, i když si to třeba neuvědomuje. Mně třeba pořád lidé pořád závidí moje vlnité vlasy nebo oči. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvěle uvažuješ. Přesně, vždy je na dotyčném něco krásného a "závistihodného", nemusí to být jen postava. :)

      Vymazat
  2. Dřív jsem takovým holkám měla snahu pomoct (salát na oběd, mrkev na večeři), jenže nikdy neposlouchaly a mně samotné nevěřili, že jím 5x denně porce stejně velké jako třeba oběd...prostě marná snaha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, já se taky alespoň snažila říct, že jí opravdu málo, ale prostě jak kdybych mluvila do dubu. Ale hold komu není rady, tomu není pomoci... :)

      Vymazat
  3. Souhlasím s tebou, ale musím dodat, že osobně nikdy nevím, zda mám tyto lidi brát vážně. Jestli to neříkají prostě protože jsou "attention seekers" a nečekají ode mě odpověď jako "ale prosimtě, vždyť jsi tak krásná a hubená!", jen aby si sami zvedli sebevědomí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já věřím tomu, že většina z nich jsou přesně ti, jak říkáš. Chtějí jen slyšet, jak jsou krásní a hubení. Proto jim to nikdy neřeknu. :D

      Vymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)