neděle 2. srpna 2015

5 cílů

Proč mám pocit, že život většiny lidí se přeměnil jen ve velký koloběh hubnutí a cvičení? Proč je předsevzetí pomalu každého třetího člověka zhubnout/vylepšit postavu? Proč je instagram, weheartit a facebook plný motivačních fotek ke cvičení a zdravému stravování?
Nechápu. Upřímně, většina lidí motivovaná ke změně postavy většinou téměř nic nejí a když jo, tak hrozné hnusy, které jsou od zdravého stravování vzdálené na míle daleko. Konec konců s celým hubnutím, cvičením, zapisování progressu stejně za chvilku skončí, protože se to nedá tímhle stylem vydržet donekonečna. Proč? Na to je podle mého názoru jednoduchá odpověď: Protože na postavě vůbec nezáleží. Nevím, kde se vzala ta fáma, že štíhlá postava ve vašem životě změní všechno k lepšímu. Ono je totiž hrozně logické, že štíhlost souvisí s láskou, s rodinnými vztahy, s výchovou dětí, se štěstím, s penězi i s prací. Jediné, co svou novou postavou změníte, jsou možná pohledy chlapů na ulici, ale řekněte mi někdo, k čemu to je, protože já to nechápu. Proč je někdo ochotný obětovat cokoliv z výše uvedených věcí, jen aby byl na ulici/sociální síti opěvován. Přinese vám snad chlap, který se do vás "zamiloval" jen kvůli vzhledu nějaké štěstí?
Je mi špatně z toho, že trendem dnešní společnosti je fitness life, za to slušného chování nikdo moc nepobral. Urážky, pomluvy, lži, závist... toto vidíte na každém rohu. Proč se někdo nesnaží zapracovat na tomto? Všude samé fitness goals, kterých se snaží všichni docílit, ale třeba obrázky life goals jen sdílí na instagramu se smutným titulkem, proč jich zrovna oni nemůžou dosáhnout. Možná kdyby si lidi konečně uklidnili, cvičili pro radost, jedli podle toho, jak jim radí tělo a snažili se místo na těle zapracovat na svém chování, svět by byl hned lepším místem.




Po nejdelším úvodu v dějinách mého blogu se konečně dostávám k jádru článku (omluvte mé rozhořčení, ale na tohle téma se vždycky rozepíšu jako blázen). Dneska si po hrozně dlouhé době, co jsem si zadávala jen vzhledové a cvičící cíle, stanovím cíle, které se mi opravdu budou hodit do života, proto doufám, že mi vydrží. Nechci si jich najednou najít 100 a začít měnit svůj život a osobnost naruby, to by mi vydrželo asi tak dlouho jako hubnutí zapřísáhlým dietářkám. Na svých cílech chci pracovat až do konce prosince 2015 a na Nový rok potom zhodnotit své snažení.


  1. Budu více pozitivní. Jelikož jsem se díky blogu naučila být pozitivnější, stále mám problém hledat pozitiva v tu chvíli, co se mi stane něco špatného. Myslím, že pozitivní člověk může proplouvat životem mnohem snadněji, proto se jím chci postupem času stát.
  2. Seznámím se s novými lidmi. Kvůli PPP jsem ztratila prakticky všechny lidi, kteří se pohybovali v mé blízkosti. Potkala jsem pár nových lidí, ale i tak bych nejraději potkala lidí ještě více, protože jen tak najdu někoho, kdo mi perfektně sedne, ať už jen jako kamarád/ka nebo přítel. 
  3. Budu ochotnější. Ačkoliv si to nerada přiznávám, ochotou zrovna dvakrát neoplývám. Doma sice pomáhám, ale jakmile mě k tomu má někdo nutit nebo pobízet, neudělám nic. Prostě musím mít vždycky náladu a to tak perfektně vyčistím celý barák, aniž by mi někdo něco řekl. Je to tak ale i mezi mými kamarády, bohužel mě teď nenapadá konkrétní příklad. 
  4. Zbavím se posledních otravných zbytků PPP. Toto je bod, který bude možná nejtěžší. Přirovnala bych to k mytí nádobí - je těžké se k tomu odhodlat, ale když už začnete, docela to utíká... dokud nenarazíte na opravdu špinavý kousek. Po jeho umytí to zase utíká, než narazíte na podobný. Už to vypadá, že to skoro máte, ale ten poslední téměř neviditelný zbyteček špíny prostě nechce dolů. Pokud nemáte dostatečnou vůli, řeknete, že je to jedno a prostě přejdete dál. Pokud dostatečnou vůli máte, drhnete to tak dlouho, dokud i ta poslední špína nezmizí. Já se nejprve s tím zbytečkem nezaobírala, ale teď jsem se ho rozhodla na dobro zlikvidovat, protože jen částečné umytí by nemělo smysl. Přirovnat PPP k mytí nádobí, proč ne? :D 
  5. Budu se snažit více pomáhat ostatním lidem. Tento bod je pro mě velmi důležitý, i když nevím, jak ho moc plnit. Moje největší pomoc je asi skrz tento blog a to těm, co trpí PPP. Bohužel kvůli brigádě nemám moc času, ale vždy jsem chtěla pomáhat v dětském domově nebo v domově důchodců. O útulcích pro psi ani nemluvím, tam jsem chtěla pomáhat snad od narození.

Překvapilo mě, že jsem se musela poměrně často rozmýšlet, v čem se vůbec chci změnit. Myslela jsem si, že to spíše bude nekonečný seznam, takže jsem mile překvapená. :) Stavujete si nějaké cíle? Napadlo vás také někdy si stanovit něco krom věcí týkajících se fitness života? A co si vůbec myslíte o zaměření současné společnosti? Těším se na Vaše komentáře. :)

6 komentářů:

  1. Současnou společnost nechám bez komentáře, protože kam se to řítí, je až strašné sledovat (alespoň pro mě). Jsem ochotná podporovat lidi v hubnutí, pokud hubnou zdravě, rozumně a nedělají to kvůli obdivným pohledům chlapů/žen na ulici. Dala jsem si teď pár cílů ohledně hubnutí, ale je to proto, že ve svém hubenějším já jsem se sama cítila lépe, cílevědoměji a s větším nadhledem. A taky nehubnu hladověním, ale jím zdravě a vyváženě (#foodloverforever).
    Mám taky pár cílů jako ty, být pozitivnější, méně náladová a více otevřená k novým lidem, ne že si ke mně budou muset lidi razit cestu trním, protože důvěřovat cizím lidem není moje silná stránka :D
    Přirovnání PPP k mytí nádobí - dost dobrý :D
    Jinak přeju k úspěšnému zdolání tvých cílů :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem sice názoru, že vědomě hubnout ani přibírat nemělo, ale jinak s tebou souhlasím. :) Přeji hodně štěstí s tvými cíli. :) No a moje přirovnání jsou prostě kapitola sama o sobě. :D

      Vymazat
  2. V tom prvom odseku s tebou úplne súhlasím. Niektorých to chudnutie a všetko okolo toho dosť ovplyvňuje a napr. kamoška so mnou už ani kvôli tomu nechce na pizzu alebo zmrzlinu. *potlesk* A ešte k tomu keď to veľa ľudí robi hlavne kvôli okoliu a baví ich to len minimálne alebo vôbec, tak je jasné že im to ani len nevydrží.
    Inak máme podobné ciele. :D Tak teda veľa šťastia. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se už od takových kamarádek držím dál, protože vím, že mi tohle jejich chování ubližuje. Já třeba neznám ještě nikoho, kdo by nehubnul kvůli okolí, o to je to horší. Tobě taky přeji hodně štěstí. :)

      Vymazat
  3. Taky mě zaráží ta vlna fitness, myslím, že jsou důležitější věci, ale každý má vlastní názor. Tvoje cíle mi přijdou smysluplné a podobné jako ty mé. Ráda bych se dostala na pozitivní vlnu, ale občas moje hlava protestuje. :D
    Jinak hodně štěstí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Máš pravdu, je ultra těžké naladit se na pozitivní vlnu. :)

      Vymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)