neděle 25. ledna 2015

Ukázka z jídelníčku X.


Ahoj! Tak se hlásím, že jsem Alpy přežila, už jsem hezky doma ve své nejlepší, nejměkčí a nejmilovanější postýlce. O krátkém pobytu v Rakousku se rozepíšu ve shrnutí druhého týdne, tento článek bude zase jen o tom jídle. Jsem ráda, že shledávám jídlo teď jako to dobré. Snažím se, aby se okolo něj netočil celý můj život, ale umím si ho vychutnat a občas i pěkně připravit. Těším se, až bude to těžké období pryč, a já vím, že bude. Jsem na té nejlepší cestě - konečně. Doufám, že se i vám, ostatním bojujícím, daří v poslední době tak skvěle jako mě. Přidání na jídle dělá zázraky, vážně. Přeji hodně sil v novém týdnu! :)



Někdy se vyplatí přivstat, aby si člověk udělal pořádnou snídani. Tentokrát jsem vstala už v 6 a to jen kvůli jídlu, neuvěřitelné! Vzhledem k tomu, že přibírám, množstvím rozhodně nešetřím. Dřív by takhle vypadaly přibližně 2 snídaně, teď z nich byla jedna. Plná miska ovesné kaše s velkým nastrouhaným jablkem, goji a kokosovou sušenkou z ovesné výživy. Úplně jsem se do nich zamilovala, jsem naprosto skvělé! K výborné ovesné ještě dva tousty s burákovým máslíčkem, banán a skořice. Musím říct, že jsem se olizovala až za ušima a pomalu praskala ve švech.



Jednou jsem takhle procházela blogy/instagram a znovu se pozastavila nad různými kombinacemi, kde figuruje kuskus. V mém jídelníčku se často neobjevuje, tak jsem měla chuť ho zkusit. Na pánvičce jsem se udělala celý pytlík lahůdkové zeleniny, pak přidala už hotový kuskus a cottage. Celou směs jsem zamíchala, ochutila sójovou omáčkou a šoupla na talíř. Aby se ty vitamíny mohly také vstřebat, ještě jsem si nabrala řádnou lžičku burákového máslíčka. Bylo to zajímavé zpestření a moc dobrá večeře. Rozhodně se kuskus nebudu bát zařadit častěji. Jaká je vaše oblíbená kombinace kuskusu?


Další testování chutí. Už dlouho jsem chtěla zkusit cuketovou ovesnou kaši, protože jsem byla neuvěřitelně zvědavá na její chuť. Samozřejmě jsem se nechala inspirovat instagramem, závislák. Výsledek byl moc dobrý, bála jsem se, že bude chutnat hnusně, ale po oslazení chutnala vlastně podobně, jako by tam bylo místo cukety jablko. Posypala jsem jí grankem a ještě přikrojila cizrnové blondies s lžící marmelády. 


Nebe na jazyku, doslova. Tohoto fešáka jsem si vybrala v cukrárně ku příležitosti strejdova svátku. Jedná se o hruškový dort. Byl to jeden z nejlepších dortů, co jsem kdy měla. V poslední době dorty moc ráda testuji. :D


Oběd ve znamení improvizace. Do mamčina obědu jsem totiž jen píchla a nechutnal mi natolik, že jsem ho nedokázala sníst. A to je co říct! Ale každý den není posvícení. Ze špajzky jsem vybrala všechny zásoby a pustila se do "vaření". Vznikla těstovinová směs s tuňákem, vařeným vajíčkem a žampiony. Na to, že to byl pouhý oběd co dům dal jsem si zase moc pochutnala. Jak improvizujete při vaření na poslední chvíli vy?


Jednoduchá ale výborná večeře. Vajíčka miluji na všechny způsoby. Jedla bych je k snídani, k obědu i ke svačině, nejčastěji ale padnou k večeři. Tentokrát jsem udělala míchaná ze 3 vajec a krůtí šunky. K tomu miska rajčat a chleba s pažitkovým gervais.


Od té doby, co jsem po sto letech objevila kouzlo ovesné kaše, je na mém stole poměrně často. Poprvé jsem také ochutnala tvaroh s jogurtem, konkrétně příchuť tiramisu, a byla jsem velmi mile překvapena. Během týdne jsem zkusila i příchuť vanilka-sušenka a také mě nezklamala. Znáte tento "jogurt"? Chutná vám? Aby nebyla snídaně moc malá, ještě jsem si nechala naložit slušné dva kusy maminčina perníku, který byl tentokrát obzvlášť dobrý, s marmeládou a rozinkami. 


Vskutku nevzhledná večeře. Ten hnědo-bílý flek na modrém talířku je lehce připálené volské oko a okurka. Vedle na talíři dva zapečené tousty se šunkou a sýrem. Většinou je mívám každý den na svačinu do školy, ale po x letech konečně za tepla byly ještě lepší. K pití má nejoblíbenější multivitamínová šťáva.


Zkoušíme nové recepty. Tentokrát se jednalo o cuketovo-krůtí karbanátky. Musím říct, že to byla taková dobrota! Ještě teď na ně mám hroznou chuť. Jako příloha pořádná dávka bramborové kaše, protože ta se přeci ke karbanátkům hodí nejvíce.


Rýžové nudle byly tento týdnem dalším poprvé. Když jsem je viděla v regálu ve zdravé výživě, nemohla jsem je tam prostě nechat. Do košíku jsem přihodila ještě tofu a večeře byla jasná. Nemohla jsem se jí dočkat. Udělala jsem zase klasicky mraženou zeleninu, uzené tofu jen nakrájela na kostky a nudle uvařila podle návodu. Vše jsem ochutila sójovou omáčku a už jsem si šmakovala. Jíte rýžové nudle? S čím je kombinujete a jak je upravujete?


A toto už je zářný příklad toho, jak to vypadá, když si ráno před školou nepřivstanu. 2 opečené tousty s burákovým máslem a marmeládou - pro mě nejlepší kombo, dobrá vláknina a bílý jogurt. 


Tahle dobrůtka na mě čekala, když jsem se vrátila ze školy. Mamka hold umí a F.O.O.D. má skvělé recepty. Pokud by vás zajímal recept, je už na blogu. Jestli chcete vyzkoušet něco opravdu vynikajícího, vřele doporučuji. :)


1. polovina večeře před tancem. V zdravé výživě jsem si koupila i paprikovou pomazánku, která byla naprosto dokonalá. Byla jsem ji schopná jíst i jen tak lžičkou! Namazala jsem jí na polovinu korn bagety a k ní nakrájela zbytek tofu, aby se nezkazilo, a kečup. V jednoduchosti je krása chuť.


Dnes se to tu hemží samými poprvé! V misce vidíte mojí první overnight oats zn. mocca. Zase mě nezklamala a moc jsem si pochutnala. K ní ještě pomeranč, mandarinka a chleba colorado s něčím a marmeládou. :D


Na poslední fotce je poslední večeře před odjezdem do Alp. Podle toho, čím jsem se tam vypasovala, je tohle úplná chudinka. 2 bílé jogurty s dvěma lžícemi marmelády jsou to nevzhledné v hrnečku, k nim už klasicky miska rajčat a chléb s linessou a sýrem. 






















7 komentářů:

  1. Mnam ty mi delas takove chute ted navecer:/ skoda ze ja se nesnasim pribirat ale naopak hubnout..ale to neznamena ze si nedopreju dobre jidlo!!jen ho nemuzu jist po kilech jak bych chtela..vsichni si chvali toust s pb a marmeladou tsk bych to konecne taky mela zkusit!! (Promin pisu z mobilu)

    OdpovědětVymazat
  2. Samé dobroty :) Toasty jsem měla včera - výborná to věc :D a rýžové nudle si ráda dělám :) Jinak vše vypadá báječně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zase to všechno vypadá moc hezky :) Umíš to pěkně nafotit a hlavně se mi líbí ty porce a celkový přístup. Je vidět, že míříš správnou cestou a já Ti neskutečně držím palce! :) Takové blogy a příspěvky jsou potřeba, protože určitě mohou pomoci mnohým slečnám, které se s podobným problémem potýkají.

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna bych si všechno dala, jak skvěle to vypadá! :O Už se nemůžu dočkat, až někdy vyzkouším peanut butter s marmeládou a cuketovou kašičku :3
    Nejlepší kombinace je kuskus, červená paprika, cherry rajčátka a tuňák, toho bych se mohla užrat!

    OdpovědětVymazat
  5. Mňaam! vypadá to skvěle :33 Můžu se zeptat, jestli se ti váha nějak posunula nahoru? :) Mě ted za posled. 5 dní vylezla zhruba o 0,7 kg a celkem mě to vyděsilo, abych řekla pravdu! :D a to se mi nezdá, že bych jedla zas tolik.. tak nevím no :/ :D Taky se ti někdy třeba stalo, že jsi vážila o půl kila víc a třeba za 3 dny jsi to zase shodila?:D že prostě ta váha lítala nahoru, dolů..

    OdpovědětVymazat
  6. Zase jsou to samé pěkné fotky. Máš hezké porcičky, tak to má být. Já teď naopak jím nějak málo, protože jsem nemocná, ale snad se mi brzy udělá líp, protože už chci taky zase pořádně jíst :)
    Těstotiny s tuňákem vypadají moc dobře. Já osobně je miluju a mohla bych je jíst pořád.
    Taky mám v poslední dobou pořád chuť na dortíky. Kdybych mohla, okamžitě bych zašla do cukrárny na kafíčko a nějaký pořádný kus dortu :D
    A rýžové nudle jsou nejlepší. Hezky s pořádnou dávkou zeleninky.
    Kuskus jím skoro furt. A nejlepší kombinace je kuskus, tuňák, ricotta a jakákoliv zelenina. A nebo mám ráda si ho jednoduše smíchat s rajčaty s fazolemi v nějaké pálivé omáčce. To už si pak jenom ořhřeju a posypu sýrem a to je pak teprve dobrota :))

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkně umíš přidávat na porcích, kéž bych to taky zvládla :D Jenže jsem vždy strašně přecpaná a jídlo, byť je sebelepší, do sebe nezvládám narvat bez vedlejších účinků - nepříjemné pocity v žaludku :/
    Jinak Tvaroh znám, tiramisu příchuť je super (A to normálně tiramisu nejím!!), ale více mi chutná straciatella (nebo jak se to píše :D ). Jinak koštování dortů schvaluju, užívej si to ;)
    Kuskus moc často nepřipravuju, normální těstoviny jsou pro mě větší závislostí. Ale když už, tak se zeleninou a kuřecím masem třeba :)

    http://worldaroundmissnothing.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)