pátek 9. ledna 2015

Ukázka z jídelníčku VIII.


Zdravím! Tak jsme se konečně dočkali, je tu páteční večer a já sedím pěkně doma na zadku s cappucinem a notebookem. Zní to jako velmi nudný večer. Vlastně i je, ale já ho upřímně po celém školním týdnu potřebuju. Někdy je potřeba si prostě dřepnout na zadek a nad ničím důležitým nepřemýšlet. Ta pohoda mi ale po dnešku zase pěkně skončí. Zítra peču taťkovi k narozeninám dort a pak se zase budu muset učit. Poslední týden na uzavření známek a pokud to teď nezkazím, budu mít samé 1. Držte palce! A jak zatím vypadá vaše vysvědčení? Dnes jsem ale stihla ještě jednu podstatnou věc - byla jsem se poptat na brigádách. Kontakt si na mě vzali v KFC a v UGU, tak uvidíme. Penízky potřebuju. Máte vy někde brigádu? Ale teď už k tématu článku. :)



Na úvodní fotku jsem vybrala jednu z prázdninových snídaní. Už jsem se zmínila, že jsem objevila kouzlo kašiček, takže tady jí zase máme. Dělala jsem jí s bílkem, takže byla úžasně fluffy, a posypala jsem jí grankem. Také jsem poprvé v životě zkusila sójový jogurt a moc mi chutnal. Zkoušeli jste někdo i jiné příchuti? Chutná vám?


Další kašička. Tentokrát jsem měla zase chuť krapet experimentovat. Strčila jsem vločky zalité vodou do mikrovlny a čekala, co to udělá. Vznikla mi ta nejhustější kaše všech dob, nešla do toho ani zabořit lžička. :D Pak jsem si ale udělala v kávovaru čokoládu Oreo, která je mimochodem úžasná, a zalila s ní tu kaši. Vzniklo něco perfektního! Na chuť jsem si ještě ukrojila štrůdl a kousek margot buchty.


Studené obědy mívám zřídkakdy, ale tenhle opravdu stál za to. Já a uzený losos jsem byli kamarádi na první ochutnání. Je drahý, takže jsem ho zatím měla celkem asi jen 5x, ale o to víc si ho pak užívám. V kombinaci s toustovým chlebem a lučinou je snad nejchutnější, nebo znáte jinou úžasnou kombinaci? Ráda se nechám inspirovat. 


Food art level expert. :D Svačinový pokus o srdíčko s obličejem aneb kaiserka, lučina, sýr, šunka, kečup a štrůdl. Tak to prosím pěkně dopadá, když se snažím s jídlem vyhrát. :D Asi ze mě nikdy nebude aranžér. 


Tyhle svačinové talířky cukroví mi tak hrozně moc chybí. Ani se mi nechce věřit tomu, že už je po Vánocích. Vždyť byl Štědrý den téměř včera, ne? V poměru s tím, kolik cukroví jsem za celé prázdniny snědla, je tohle tak jedna dvaceti pětina. Sice jsme měli jen málo druhů, za to jsme měli ale ty nejklasičtější, nejosvědčenější a nejdobřejší! Mám chuť na rohlíčky. 


Další nudná večeře. Bohužel jsem líná dělat si něco lépe vypadajícího či zajímavějšího, ale takhle mi to vlastně vyhovuje. Dva krajíce cereálního chlebu s lučinou a šunkou, sýrové copánky a okurka. Jíte spíš studené nebo teplé večeře?


Sladko slaná sváča, aby mi náhodou něco nechybělo. Zase ten cereální chleba, na kterém momentálně ujíždím a jím ho normálně tak 2x denně. Je prostě výborný a nemůžu se ho nabažit. Pomeranč byl krásně slaďonký a velký, o sladkosti lízátka ani nemluvím. Děkuji, má milovaná kamarádko, za mé oblíbené lízátko!


Večeře. Někdy stačí jen otevřít dvě konzervy. Hrozně mě štve, že nemůžu jíst fazole často, protože mě nadýmají, ale já je tak hrozně miluju. Doslova jedno z mých nejoblíbenějších jídel. Houby a speciálně žampiony jsou také má velká slabost a můžu je jíst v klidu i samotné. 


Obědů je tu málo, protože jsem je celé prázdniny jedla s rodinou a často mi bylo prostě blbé vyndat mobil a začít to přede všemi fotit. :D Tuhle fotku jsem ale stihla ještě dřív, než mě někdo začal sledovat. Mamka udělala výborné vepřové na houbách s brambory a to je něco pro mě! 


Večeře lehká jako dech. :D Prakticky jen bílkoviny a trocha sachrů v podobě jak jinak cereálního chleba s pažitkovým gervais. Ten zbytek asi poznáte i bez mého podrobného popisu. :D


Už je mi to trapné, ale k snídani jsem měla dva krajíce cereálního chleba s marmeládou. A to jsem si myslela, kdoví jak nejím pestře. :D Zjistila jsem, že poslední dobou jím ke všemu především pečivo. Asi to není to nejsprávnější, ale zjistila jsem, že mi nic nedělá, tak proč ho omezovat, jak je teď v módě. Štrůdl od mamky miluju, takže tohle byla jedna z nejlepších snídaní. 


Svačina krátce před večeří, protože jsme se zrovna vrátili s rodiči z běžek a mě hrozně kručelo v břiše. Pokusila jsem se o pizza housku, ale moc se nezdařilo. Dobré to bylo, o tom žádná, ale od pizzy to mělo také daleko. :D Rozkrojila jsem tmavou housku na půl, namazala ji asi lučinou a kečupem, položila na ní šunku a sýr a strčila do mikrovlnky. Jako sladkou tečku jsem k tomu samozřejmě "přikusovala" cukrovíčko. Tohle byly asi jedny z posledních kousků. :(


Nevím přesně, co bylo tohle, ale tipuju, že sladká večeře, protože tvaroh jídávám vždy k večeři. No tak alespoň vidíte, že někdy se mě chuť na sladké drží celý den. Tvaroh mám nejraději asi s řádnou porcí marmelády a čokoládový pudink je má láska sama o sobě. 


Jinak než sladce už nesnídám. Vybudovala jsem si na to sladké jakýsi návyk, naštěstí ale ve zdravé podobě. Co je na talíři poznáte, ale v mističce je bílý jogurt a ovesné vločky s příchutí karamelu. Už jste je vyzkoušeli? Jsou naprosto výborné, sladké a přitom mají skoro stejné hodnoty jako neochucené vločky. Celou krabici jsem snědla z 5 dní a to na müsli moc nejsem. Opravdu je zkuste, pokud na ně narazíte, nebudete litovat.


Na jednu večeři padla i omeleta ze tří vajec, rajčátka spolu se sladkou tečkou v podobě pro mě typického čokopudinku. Není den, kdy bych nebaštila můj pudink a to už asi od září. Jsem divná. :D Máte taky úchylku na nějakou potravinu?


Od ochutnání vloček s karamelem vypadaly mé snídaně prakticky pořád stejně. Chleba s marmeládou, tentokrát ale celozrnný, vločky s jogurtem a mandarinky pro nějaké ty vitamínky. Moc jsem jich za ty "prasečí" prázdniny přece jen nepojedla. Místo v žaludku zaplňovalo cukroví. :D


V tescu jsem narazila na plechovku s nápisem makarony se sýrem. Nikdy jsem je neochutnala a hrozně mě jejich chuť zajímala. Sice jídlo z plechovky není dvakrát zdravé a mnohdy chutné, ale já si celkem pochutnala. Těstoviny a sýrové omáčky já rády. K tomu jsem ještě popadla sýrové copánky. 


Ha, zase ty karamelové vločky! Tím vám jen dokazuji, jak vynikající jsou přeci. :D A ten rohlík s máslem a marmeládou objasním. Bílé pečivo jím, ale moc často ne. Když už, tak chleba nebo housky, protože mi rohlíky nechutnají. Za to ale čerstvé rohlíky od nás z vesnice, které křupou, voní a prostě jen oplývají čerstvostí, to je něco jiného! A rohlík chutná nejlíp s máslem, takže asi tak. 


Kromě plechovky s makarony jsem v tescu objevila i plechovku s ravioly v rajčatové omáčce. Ty jsem samozřejmě také chtěla ochutnat. Aby toho nebylo málo, nakrájela jsem si do nich ještě tofu a musím říct, že ty mi chutnaly víc než ty makarony. Nic z čeho by se člověk posadil na jazyk, ale celkem příjemné zpestření jídelníčku. 


Tomu říkám výborná večeře různých chutí. :D Zašpinila jsem víc nádobí než je zdrávo. Co jsem měla asi poznáte, jen to vpravo je uzené tofu s kečupem, protože s ním je lepší než samotné. Kyselé okurky a rajčátka jsou základ pro dobrou večeři. :)

Páni, to byl ale zase dlouhý článek. :D Doufám, že vás svojí délkou neodradila a že se vám alespoň trochu líbil. Užijte si víkend víc než já! 
































5 komentářů:

  1. Jíš krásně :). Hlavně pestře, jen tak dál :)
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
  2. Všechno vypadá skvěle! Taky si vždycky myslím, jak jím pořád něco jinýho a pak zjistím, že jím furt to stejný :DD Nic si z toho nedělej :) Já jím taky pečivo denně a nějak mě to netrápí :D a štrůdl zbožnuju :3

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to hezky :) ty běžky ti závidím :D

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to všechno skvěle. Taky mi přijde jak kdyby Vánoce byly včera :D

    OdpovědětVymazat
  5. Přidávám se ke skupině, která ji pečivo denně..:D Jídelníček vypadá pěkně, ale máme naprosto jiné chutě..
    Chtěla jsem se zeptat, když si sháníš brigádu, nosíš sebou životopis nebo se jenom ptáš? :-)
    Držím pěsti, ať ti alespoň jedna z nich vyjde, více sympaticky zní UGO..Já chci začít shánět také brigádá, neboť penízky taky překvapivě potřebuju..:D

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)