čtvrtek 22. ledna 2015

První týden


Přeji krásný den všem! U posledního článku s mým problémem a konečným rozhodnutím s tím něco udělat se objevilo několik povzbuzujících, milých, inspirativních a nakopávajících komentářů, za které vám ještě jednou děkuji. Ani netušíte, jak vaše podpora pomáhá mé psychice. Mám takový nutkavý pocit, že musím jíst nejen proto, abych se uzdravila, ale také proto, abych všechny nezklamala. A já mám takový zvyk - když něco řeknu veřejně, musím to prostě dodržet, jinak se zblázním. Také chci být správným příkladem pro ty, co bojují jako já. Pokud se chcete dozvědět o tom, jak vypadal první týden po té, co jsem otevřela oči, otevřete článek a čtěte dál. :)



Příspěvek s tím, jak to na rovinu se mnou vypadá, jsem vydala v pátek. Zhodnocení prvního týdne zveřejňuji teď, protože už za pár hodin vyjíždím směr Alpy, což bude nejen jeden z největších zážitků mého života, ale další výzva ohledně jídla. Pojedeme v noci, takže se budu s taťkou vesele ládovat řízky, na sjezdovce budu jíst palačinky, burgery, klobásy a na hotelu si ze švédského stolu budu brát kvanta jídla. Cítím, jako by má osobnost byla rozdělená na 2. Jedna má část se toho všeho jídla, co jsem si odpírala, nemůže dočkat, druhá by zase nejraději vůbec nikam nejela, protože tam to jídlo právě bude. Pyšně ale můžu říct, že zatím vyhrává osobnost 1. Na dovolenou člověk přece nejezdí každý týden, je třeba si jí užít a neničit nekončícími myšlenkami na jídlo. 


Za tento týden jsem na sebe velmi pyšná. Možná se vám jídelníček, který si přečtete pro vás stále nedostatečný, ale mě se zdá, že jsem jedla dobře. Zvýšila jsem porce minimálně o 1/3 na den, což je na první týden léčení úspěch. Nebudu lhát, nejde se vyléčit ze dne na den. Ten protivný hlásek v hlavě stále mám, ale dokážu ho překřičet. Každý den jsem před sebe postavila výzvu, abych měla stále tendence postupovat kupředu. Cítím se tlustější? Těžko říct, jo i ne. Někdy projdu okolo zrcadla a zvednu tričko, hold mám větší břicho, ale co se dá dělat. Když je mi úzko, zajdu na stránky letsrecover, které mě povzbudí a zpravidla po chvilce čtení odcházím do kuchyně hledat něco na zub. Ze začátku sice bojuji s nutkáním nic si nedat, ale když už to sním, nepociťuji žádné výčitky. Začala jsem pít kontryhelový čaj a doufám, že mi zvýšení příjmu a bylinky pomůžou získat zpět menstruaci. Krize žádná ještě nepřišla, a doufám, že to tak i zůstane. 


Už ale po tak krátké době pociťuji změny k lepšímu. Nevím, jestli to může souviset s větším příjmem, ale tento týden mi vůbec není zima. Ještě nedávno jsem měla peřinu až po krk a třásla se, za to teď se v noci musím i odkrývat, abych se neuvařila. Venku se netřesu na zastávce jak ratlík, ale je mi příjemně. Náladu mám poslední dny peckovou. Jsem taková plná energie, nemusím se k ničemu dlouho nutit, ráno vstávám s chutí. Hlavu mám mnohem volnější, když nemusím 24/7 přemýšlet nad tím, co si dám a kdy si to dám, abych neměla hlad, ale nesnědla moc. Rozhodla jsem se dokonce psát si jídelníček, ovšem si ale nic nevážit. Váha je uklizená, není na ní v tomto stádiu místo. Možná v budoucnu něco zvážím, ale až si budu jistá, že jsem na to připravená. Váhu osobní jsem zatím nevytáhla, nebyl důvod. Plánuji zvážení možná po navrácení z Alp. Přece jen tam budu mít velký výdej, takže kdybych náhodou zhubla, abych to zase dohnala. To už je asi vše, co chci prozatím říct. Doufám, že budu moci něco trochu nafotit, abych vám ukázala, jak jsem se v Alpách měla, a zase po týdnu přidám zhodnocení týdne 2. 

Jídelníčky a denní výzvy:

Sobota 17.1.

Snídaně: cuketová ovesná kaše s grankem, cizrnové blondies, marmeláda
Oběd: penne těstoviny, žampiony, tuňák ve vlastní šťávě, vejce na tvrdo
Svačina: hruškový dort, 3 mandarinky, cizrnové blondies
Večeře: míchaná vajíčka ze 3 vajec, kuřecí šunka, krajíc cereálního chleba s gervais, miska rajčat
Výzva: Snězení velkého kusu hruškového dortu z cukrárny bez sebemenšího tušení, kolik kcal a maker by mohl obsahovat.

Neděle 18.1.

Snídaně: ovesná kaše s grankem, tiramisu tvaroh, 2 kusy perníku, cappucino z automatu
Oběd: lasagne
Svačina: jablko s jogurtem
Večeře: 2 tousty se šunkou a sýrem, volské oko, okurka, cappucino z kávovaru
Výzva: Dnes jsem se rozhodně musela překonat k velké porci lasagní, o nichž vím, že jsou hodně tučné a plné sacharidů.

Pondělí 19.1.

Snídaně: velká miska oříškového müsli, pomeranč, alpro soya dezert
Svačina: 2 tousty zapečené se šunkou a sýrem, balení rajčat
Oběd: karbanátky z cukety a krůtího masa, bramborová kaše
Svačina: čokoládový pudink, kokosové sušenky, hořká čokoláda
Večeře: rýžové nudle, zelenina, tofu
Výzva: Dala jsem si po obědě svačinu, i když mívám normálně až večeři, protože oběd mívám v 15 a večeři v 18.


Úterý 20.1.

Snídaně: dobrá vláknina, jogurt, 2 tousty s burákovým máslem a marmeládou
Svačina: kaiserka s paprikovou pomazánkou, okurka, cappucino
Oběd: rýže basmati, kuřecí s lusky na smetaně
Večeře 1: 1/2 korn bagety, papriková pomazánka, uzené tofu, kečup
Večeře 2: cottage s marmeládou, balení rajčat
Výzva: Snědla jsem druhou večeři, i když jsem neměla vůbec hlad a navíc bylo už půl deváté a já se chystala do postele v 9.

Středa 21.1.

Snídaně: overnight oats, pomeranč, mandarinka, velký krajíc chleba s marmeládou
Svačina: 1/2 korn bagety, papriková pomazánka, vanilkovo-sušenkový tvaroh s jogurtem
Oběd: brambor, losos pečený na másle, lžíce burákové másla
Svačina: velká miska cheerious s mlékem
Večeře: 1/2 korn bagety, lžíce burákového másla, kokosové sušenky, balení rajčat
Výzva: Cereálií jsem se vždy hrozně bála kvůli sacharidům. Měla jsem ale po obědě stále čas a i když jsem svačit "neměla", dala jsem si je.


Čtvrtek 22.1.

Snídaně: velká miska ovesné kaše s nastrouhaným jablkem, kokosová sušenka, goji, 2 tousty s burákovým máslem a skořicí, banán
Svačina: 2 tousty se šunkou a sýrem, bílá káva
Oběd: brambor, kuřecí plátek, špenát
Večeře: 2 bílé jogurty s dvěma lžícemi marmelády, chléb colorado se sýrem, balení rajčat

Budou vás bavit takovéto typy článků? Také jsem přemýšlela, jestli k jídelníčku přidávat i fotky, ale pak jsem si řekla, že z nich udělám Ukázku z jídelníčku. Chcete raději samostatný článek s fotkami, nebo je uvítáte rovnou u jídelníčku? To je pro dnešek vše, tak si užijte víkend a držte mi palce, abych to v těch Alpách přežila a vydržela jak fyzicky, tak psychicky. :)










6 komentářů:

  1. Moc ti fandim a preju, at jsi brzo fit :-) Tohle je spravna cesta a ty jsi dobra, ze ses na ni vydala. Clanek je za me velmi cenny(sama se hrabu z ppp) a budu moc rada za podobne i pripadne s fotkama. Uzij si Alpy, jak se patri a at se ti dari. Nika

    OdpovědětVymazat
  2. Moc Ti držím palce, aby ses z toho brzy dostala. Snad ti ten pobyt v Alpách pomůže, mimochodem si to tam moc užij, závidím :) Hlavně to jídlo. Švédské stoly jsou moje slabina a jsem schopná si nandat úplně od všeho :D Neměla jsem teď moc času komentovat, ale v týdnu jsem tady byla hned několikrát a ten tvůj pátěční i středeční článek četla. A holka, ty si mě strašně dojala. Málem jsem se u nich rozbrečela (no dobře, tak přiznám se, že pár slziček jsem uronila). Asi jsem moc velká citlivka. Uvědomila jsem si u toho hodně věcí. S tou menstruací jsem na tom stejně jako ty. V dubnu by to byl už rok. A mě až při čtení tvého článku došlo, že jestli co nejdřív nepřijde, můžu se s vlastními dětmi rozloučit. A cítím se díky tomu příšerně, protože já vlastně ani problémy s jídlem neměla. Začala jsem jen cvičit a jíst zdravě a stejně jsem o ten menses přišla. Tím pádem ani nevím, jak ji získat zpátky. Stejně jako ty piju tu Alchemilku, už skoro měsíc a pořád nic. Jestli mi nepomůže tohle, tak už nevím. Doktorka mi píchla nějakou injekci a ta mi stejně nepomohla, takže na ní se asi spoléhat nemůžu, pokud nechci začít brát prášky a to já nechci.
    Doufám, že teď, když jsi zvýšila ten příjem, se budeš cítit lépe a uzdravíš se. Moc bych Ti to přála :))

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Jak píšeš, dovolená je jen jednou za čas, tak si ji pěkně užij! :) Měj se pěkně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Přeju hodně sil a dovolenou si užij! :) Jak sleduju Tvůj jídelníček, moc bych si přála se taky tolik pohnout, ale stále se nějak nemůžu dostat z místa. Jo, snažím se, navýšila jsem o něco příjem, ale vím, že výdej je stále o dost vyšší... Ten "blok" uvnitř mě prostě pořád je a nemám dostatek sil s ním bojovat..ačkoliv bych moc chtěla...

    OdpovědětVymazat
  5. To je přístup! :) Úplně jsi mi vykouzlila úsměv na tváři. Bud ti držet palce a upřímně doufám, že nepřestaneš bojovat. :) A pokud se k tomu všemu ještě cítíš líp, tak není co řešit, snad to bude už jen lepší a lepší!
    http://myfitmind.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. jsi strašně šikovná a statečná! :) Tady ty výzvy jsem si taky nazačátku léčby dělala a strašně mi pomohly! vím, že tam například bylo: sníst ovoce odpoledne.. a to ted už vůbec neřeším:) a to s tím zrcadlem mám stejně. Někdy projdu a říkám si: vypadám dobře a někdy jsem znechucená, jaký vyžraný prase se mi ukazuje..achjo:/ a ta věta: Ten protivný hlásek v hlavě stále mám, ale dokážu ho překřičet se mi moooooc líbí!

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)