čtvrtek 18. prosince 2014

Ukázka z jídelníčku VI.


Zdravím všechny! Tak dnes už je konečně čtvrtek, do Vánoc chybí necelých 6 dnů, do prázdnin ale už jen jeden! Já se tak hrozně těším na ten odpočinek s rodinou u bezedných hrnků kakaa, cukroví, pohádek a společenských her. Přesně proto tak miluji Vánoce. Co máte na Vánocích nejraději vy? Abych Vám vynahradila poslední miminkovský díl Ukázek z jídelníčku, nahrávám tento už dnes. Konečně si už papám, co chci (až na kokosky, fňuk). Před Štědrým dnem vyjde zaručeně minimálně ještě jeden článek, takže vám popřeji šťastné a veselé příště. 



Ochutnávání cukroví prostě musí být. Kéž bych jen ochutnala. Nejraději se jím dopuju, když se učím, tahle si tu nepříjemnou činnost alespoň trošku zpříjemním. Taky rádi zobete něco dobrého, když už se musíte učit?


Snídaně, když jsem byla nemocná. Taky to máte tak, že jakmile onemocníte, ztratíte chuť k jídlu? Takovéhle malinké množství jsem do sebe tlačila asi hodinu, stačila půlka rohlíku a už jsem byla plná. Měla jsem celozrnný rohlík s veselou krávou a druhý s cream cheesem a medem. K tomu nějaké vitamínky v podobě rajčátek, mandarinek a banánu. 


Já prostě miluju sushi. Bohužel je pro mě cenově nedostupné a na to, abych si ho udělala doma, jsem moc nešikovná a líná. Proto jsem si jednou koupila tohle za 80 Kč v Lidlu, nemohla jsem odolat. Domů jsem dojížděla tak napnutá, jak bude chutnat. Zmizelo ve mě za 5 minut a mně osobně chutnalo hrozně moc. Možná to je tím, že jsem nikdy neměla sushi z restaurace, ale tohle mi stačí. 80 kč je sice hrozná cena na to, že je ho tak málo, takže se ho v blízké době asi nedočkám. 


Můj nejmilovanější čokoládový pudink. Mohla bych ho jíst každý den, a taky že jím, a neomrzel by mě. Tady jsem si na něj vyskládala zbytky sněhových vloček z jedlého papíru a byl takový vánoční, takže mi chutnal ještě víc, než obvykle. Ty Vánoce nadělají divy. Ujíždíte také momentálně na všem, co má nějakou formu vánočního motivu?


Výborná večeře. Chleba s pomazánkou a kečupem. Bože, vemte někdo ten kečup a zamkněte ho přede mnou. To už snad ani není normální, kam všude ho nacpu. K tomu šunko-sýrový talíř a moje milovaná rajčátka, která taky musím mít každý den, abych byla nejspokojenější. 


Losos s bramborem. Už jsem se zmínila, jak miluji brambory a lososa, takže tohle byl více než perfektní oběd. Lososa mamka vždy peče na másle pokapaného citronem a s rajčátky, tak ho mám nejraději a ostatně i celá rodina. Losos je prostě ta nejchutnější ryba.


Výjimečně zase jedna snídaně. Snídaně si nefotím z prostého důvodu, ráno nestíhám. Vždy něco naházím na talíř a sním to, někdy i na stojáka, a letím jak blázen na trolejbus. Asi jsem se nenarodila jako ranní ptáče, hrozně ráda si přispím a ani myšlenka na jídlo mě z postele nedostane. Zase tolik ho nemiluju a neznám nic lepšího, než vyhřátou postel. Tady je lněný chléb s máslem, které jsem nebyla schopná pořádně rozetřít, marmeládou, kus perníku, pomeranč, jogurt a čaj. Sladká snídaně se vším všudy. Už ani nevím, kdy jsem naposledy měla slanou.


Rozhodla jsem se vyzkoušet jednu americkou klasiku hned potom, jak o ní slastně mluvil Dean a Castiel v Supernatural. Jedná se o PB and jelly, neboli česky burákové máslo s marmeládou. Nejdřív jsem se toho trochu bála, ale byla to láska na první ochutnání. Hned druhý den byla znovu k svačině, další den taky a pak taky... No prostě, kdo ještě nevyzkoušel, měl by. Ještě jsem si k tomu vzala jednu Milkins, mňam.


Další večeře, tentokrát zase lněný chléb s cream cheese a klasickým plátkovým sýrem. K tomu vanička tvaroho Pilos, můj nejoblíbenější, s meruňkovou marmeládou a rajčátky, jak jinak. Stálá klasika, která mě prostě neomrzí. 


A nakonec jedna dobrota z pekárny. Pravděpodobně to byla nějaká kapsa z listového těsta plněná vanilkovým krémem a marmeládou. Sladké pečivo zbožňuju ve všech podobách, i když pravděpodobně není asi nejzdravější, ale jednou za čas, proč ne.


Nedávno jsem přemýšlela, že bych možná začala přidávat novou rubriku, nebo nějaký seriál článků. Bohužel zatím nemám moc nápadů, co by to bylo, tak se prozatím ptám Vás, zda byste měli něco, o čem byste si tady rádi četli. Představivosti se meze nekladou a popřípadě se Vám pokusím vyhovět. To by bylo pro dnešek vše, přeji krásný zbytek dne!














3 komentáře:

  1. Ty tvoje porcičky jsou mi prostě sympatické! :D PB s marmeládou mám ráda, ale na mě je to až moc sladké:D nejlepší je PB v kaši a nebo s banánem.. a nebo v posteli s lžičkou, že jo :D
    Já si ji dělám úplně jednoduše :) 70 g vloček - dám do hrnce, zaliji asi 300 ml mléka/vody. většinou 1:1. Vařím asi tak 3 minuty, prostě než to začne bublat. Někdy přidám více tekutiny.. A je to skvělý! pak ozdobit ovocem, skořicí.. ale můžeš si to klidně osladit :)

    OdpovědětVymazat
  2. PB s marmeládou poslední dobou vidím úplně všude, ale nějak...mám strach? :D Ale očividně už brzo neodolám a natvrdo půjdu do toho! :D Jinak se mi moc líbí tvůj blog, začínám tě sledovat :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. na čokoládovém pudingu taky ujíždím, na sladkém pečivu bohužel taky :D vánoční motiv u jídla tak nějak nepotřebuji, i když je to pěkné ozvláštnění :)
    nejvíc mě zaujal ten losos, krásně připravený :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)