pátek 26. prosince 2014

Štědrý den


Zdravím vás! Člověk se těší už od konce října, peče cukroví a uklízí do roztrhání, tlačí se v obchodech a utrácí všechny své úspory za dárky pro blízké jen kvůli jednomu dni, který je pryč jak mrknutím oka. Ale stojí to za to? Nepochybně. Dnes se hlásím s reportem z mého Štědrého dne a Vánoc všeobecně a doufám, že se dozvím i něco o tich vašich. 



Doba předvánoční

Mám pocit, jako by to bylo teprve včera, kdy jsem si projížděla fotky na instagramu a zarazila se u fotky vánočního stromku před Tescem. Byla teprve polovina října, ještě ani nebyly po podzimních prázdninách a o slovo se hlásily již ty vánoční. To byl první moment, kdy jsem si uvědomila, že už je zase ta má milovaná část roku. 
Pak mi to uteklo takovou rychlostí, že mám celý podzim rozmazaný. Najednou tu byl poslední týden před adventem. Pamatuji si, jak jsem nevěřícně koukala na mamku, když mi oznámila, že už musím udělat věnec. Tradiční zdobení nahradilo pečení. V mém oblíbeném časopisu F.O.O.D. byl totiž recept na adventní věnec a vypadal moc dobře, tak jsme se do něj pustily. Upekly jsme s ním i perníčky a prvotní přípravy byly hotové. Pak už jsme každý víkend pekly cukroví do zásoby a nakupovaly. Čas stále plynul závratnou rychlostí.



Začátek prázdnin

Mně, jakožto středoškolačce, začaly ty nejdelší možné prázdniny už v pátek 19. Zpočátku jsem byla úplně nadšená, že budu mít konečně pořádně času cvičit, ale ve finále se mi vůbec nechtělo. Když mám málo času, chtěla bych cvičit jako nic na světě a nestíhám to, zatímco když ho mám habaděj, sotva se svalím do křesla jak balvan. V tom křesle jsem se ale dlouho neohřála, protože mamka už v sobotu zahájila attack na bordel v domě. Brácha se ničeho nedotkl - jako vždy, taťka ještě pracoval, takže jsem vše dělala s mamkou. Do postele jsem nakonec chodila stejně už v deset, protože jsem byla úplně vysátá. Neustálá práce ale neznamenala, že mi utekly pohádky, to ne, na ty jsem stíhala koukat při tom. Ačkoliv škola skončila, já už prakticky od soboty vypracovávala úkoly, projekty apod. Nechci to nechat na konec prázdnin a celou dobu se stresovat kvůli tomu, že už mám na to málo času a měla bych začít. Učíte se, nebo to zatím ještě flákáte? 


Štědrý den

Přišel tak rychle. Ráno jsem se podívala a při kontrolování času na mobilu na mě vykoukla velká 0, znamenající odpočet do Štědrého dne. Bohužel se mi vánoční nálada letos úplně vyhnula. Byla jsem z toho hrozně moc zklamaná a z rána možná i trochu nepříjemná.Všichni jsme posnídali domácí nejlepší vánočku s máslem a marmeládou a sedli jsme si k televizi. Taťka buď spal a chrápal, nebo nám ujídal věci, které jsme potřebovali (například snědl uvařená vejce do salátu, všechnu šunku na chlebíčky, všechny rohlíky na jednohubky apod.). Tím mi náladu zrovna moc nezlepšoval. Asi v 11 hodin jsem to vzdala a raději se zavřela do pokoje s krabicí cukroví od sousedky, abych nevybouchla a nezkazila tak všem den. Krabici jsem nakonec celou snědla a bylo mi tedy pekelně blbě, ale sousedka to měla výborné. Kuřecí polévku jsem nebyla schopna v poledne s ostatními sníst, ale dala jsem si až ve 3, abych neurazila mamku tím, že ani neochutnám. Pak jsme s mamkou nachystaly chlebíčky s jídlem, které táta náhodou nesnědl (a moc ho nebylo). K večeři jsem si objednala lososa i kapra s brambory, protože už od malička moc nemusím bramborový salát a proč ho jíst zrovna na Vánoce, když si chci vychutnat to, co ráda mám. Do minulého roku jsem měla každoročně krokety z friťáku, ale nechtěla jsem ho špinit a navíc jsem na ně ani neměla chuť, jak jsem byla nacpaná. Když mamka nandavala jídlo, ukázalo se, že mi brambory neudělala, ale vůbec mi to nevadilo, víc místa na cukroví. :D Při jídle jsme si povídali a po odložení příboru jsme se odebrali k dárkům.

Vysněná čtečka! Už je plná anglických knížek včetně Hledání Aljašky.
Kapsle do Tassima, mého milovaného kávovaru.
Tohle mě překvapilo nejvíc. Jsem na tyto věci děsně levá a ještě nikdy jsem to ani nezkoušela. :D
Ale je to plné hrozně zajímavých návodů! A má snad 600 stránek...
Tuhle knížku jsem si hrozně moc přála. Mám už jí přečtenou...
... a nepochybně splnila má očekávání. Pomohla mi si uvědomit spoustu věcí, rozhodně doporučuji!
Kalendář, dárková kartička do Rossmana a 200 Kč.
A nakonec termoprádlo, které užiju letos příští rok v Alpách.
Po rozdání dárků už plynula konečně ta pravá vánoční atmosféra, jedli jsme chlebíčky, různé druhy čokolád, kterou dostal pod stromeček každý minimálně jednu, přecpali se k prasknutí cukrovím a pak s křečemi v břiše usínali. Ale i ta bolest břicha za to stála!

A jaký byl váš Štědrý den? Dali jste si do nosu bez výčitek? Splnili Vánoce vaše očekávání? A co skvělého vám Ježíšek přinesl?



















2 komentáře:

  1. Mě taky zaráželo, když už jsem v půlce října viděla v obchodech vánoční kolekce a figurky :D Poslušně se hlásím, že já se stále ještě flákám :D Ale už bych se mohla kouknout na něco do školy :D Ten příklad na křečkov je dokonalý :D Taky jsem se přežrala cukroví a nelituju toho :3

    OdpovědětVymazat
  2. Já teda cvičím a cukroví moc neujídám, i když se do toho musím nutit :D Do školy už bych taky měla začít něco dělat, hlavně začít si shánět veškeré papíry do Dánska.. :D Štědrý den jsme si taky užili v naprosté pohodě. Zrovna přidávám Vánoční food inspiration a zanedlouho vyjde i můj "deníček" o Vánocích :) :D

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)