pondělí 1. prosince 2014

MOVEMBER WORKOUT CALENDAR


Konečně mohu pyšně říct, že jsem dokončila nějaký workout kalendář. Sice jsem se ho nedržela tak striktně, že bych cvičila pomalu o půlnoci nebo přes bolesti zad, které mě poslední dobou velmi trápí, ale vydržela jsem s ním od začátku až do konce. V tomto článku se rozepíšu trochu o průběhu a mých pocitech a možná vás inspiruji ke zkoušce nového, dnes začínajícího, prosincového kalendáře. 



Ve fázi hubnutí jsem se ke cvičení podle kouče přes internet doslova musela dokopat. Bylo to něco, na co jsem se už od rána netěšila, a představa toho, že budu muset jít cvičit, mi mnohdy kazila den. Jelikož mám ale velmi silné odhodlání, trénink jsem prostě nevynechala, i když jsem odpočítávala každou vteřinu do konce. Zkoušela jsem různé fitnessblendery, xhity apod. Blogilates jsem ale nikdy moc nezkoušela, protože jsem neslyšela o nikom, kdo by podle Cassey Ho cvičil a měl nějaké skvělé výsledky. Tehdy mi šlo hlavně o to, abych se co nejrychleji vyrýsovala. 
Pak jsem se v červnu zastavila, začala se léčit a namáhavé cvičení pomocí youtube jsem si zakázala, abych dotáhla léčbu do zdárného konce a tělu ulevila. Jedno odpoledne jsem se ale v říjnu tohoto roku nudila. Řekla jsem si, že bych si docela ráda zacvičila, ale neměla jsem chuť na žádné skákání, tak jsem si na youtube našla pilates s Cassey. Vytáhla jsem karimatku, pustila video a začala cvičit. A světe div se, uteklo mi to jako voda. Snad poprvé v životě mě takové cvičení opravdu bavilo. Nadšeně jsem si pustila další video a další, dokud mi to už fyzicky nestačilo. Měla jsem pak skvělou náladu, svalíky mě bolely a já se nemohla dočkat, až si další den najdu nová a nová videa. Spousta lidí si sice stěžuje, že jim vadí Casseyina ukecanost, ale to já na ní mám zrovna ráda. Ráda poslouchám to, co říká, protože díky tomu nemyslím tak na bolest svalů (a že s ní bolí!) a ani nestihnu přemýšlet nad tím, že bych to vzdala. 



S Cassey jsem cvičila poctivě a s radostí. Začala jsem sledovat její blog a zaregistrovala se tam, aby mi na mail chodily newslettery. 30. října jsem si zrovna procházela nové emaily a mezi nimi byl i ten od ní. Nadšeně jsem ho otevřela a přečetla si ho. Bylo tam heslo k listopadovému workout kalendáři. Neváhala jsem ani vteřinu a rozhodla se, že se do toho pustím. Hned jsem si ho stáhla, vytvořila si na ploše složku blogilates a začala do ní stahovat videa, která jsem měla cvičit další den. Byla to taková tradice si vždy večer sednout a podívat se, co mě čeká. Navíc stále přibývající splněná videa ve složkách pořádně motivují. Poprvé za život jsem necvičila proto, abych měla dobrou postavu. Cvičila jsem proto, abych se vytrénovala na Casseyinu úroveň a mohla udělat několik videí v kuse bez jediného polevení. Chtěla jsem prostě být každý den lepší v tomto smyslu. 


Takhle kalendář vypadal. Každý den byl zaměřen na jinou část těla a videa se skládala z posilovacích (tentokrát kromě středy) a jednoho "skákacího" na začátek. Středa byla většinou téměř celá skákací. Jak už jsem řekla, plánu jsem se nedržela úplně striktně. Vynechávala jsem jakákoliv skákací videa už jednak proto, že při skákání mě záda bolela, a jednak proto, že je prostě nemám ráda. Miluju posilování s vlastní váhou formou pilates, ale na kardio mě nikdo nedostane. Ne a ne.
Nejvíc jsem na tom zbožňovala ten progress ve výdrži. U jednoho videa jsem například ze začátku měsíce umírala a ke konci ho dala bez přestávky. Hodně motivující. Milovala jsem učení se nových cviků a variací a snažila jsem se zapamatovat jejich názvy. Dokonce mám nový sen - stát se jednoho dne pilates instruktorka. Dobře, možná to teď s mojí láskou přeháním, přece jen to nedělám dlouho, ale mám hroznou radost z toho, že mě to baví. A jestli si myslíte, že pilates není nic náročného a že byste mohli udělat hory Casseyiných cvičení v řadě, aniž by vás zabolel svalík, jste na omylu. Možná to náročně na první pohled nevypadá, ale kdo nezkusil, nemůže soudit.

Jestli jste podobný případ jako já a blogilates jste ještě nezkusili, dejte mu šanci. I kdyby to nemělo vyjít. Třeba najdete brzo váš vlastní styl, který budete preferovat. Jestli hledáte nový cvičící program, zkuste dnes začínající prosincový kalendář se mnou. Já do něj jdu bezpochyby, už se nemůžu dočkat. Najdete ho zde. Stačí se jen zaregistrovat a vyčkat na heslo, které vám zpětně přijde. Přeji hodně štěstí!

1 komentář:

  1. Jsi šikula! :) já jsem už táák dlouho necvičila.. jsem hrozně zhnilá :( :D
    Už jsem v pohodě a děkuju :) taky se brzy uzdrav!
    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)