pátek 14. listopadu 2014

VĚCI, KTERÉ MI ZVEDNOU NÁLADU

Každý určitě zažíváme ty chvíle, kdybychom do něčeho nejraději kopli. Někdo zažívá tyto chvíle výjimečně, u někoho jsou na denním pořádku. Já se bohužel poslední dobou motám v začarovaném kruhu, takže pozitivním myšlením zrovna nepřekypuji, ale rozhodla jsem se, že se to musí změnit. 
Znám spoustu lidí, co si dávají novoroční předsevzetí. Já si také dávám předsevzetí, ale během celého roka, a je mi jedno jak často a kolik jich je. Mým nedělním předsevzetím bylo najít si věci, které mi dokáží den trochu osladit a zpříjemnit. Vypadá to, že to byl skvělý nápad. 



1. Káva
Zajímavé, že jí cpu hned na první místo, ale prostě mi přišla na mysl jako první. Když je mi zima, když ve škole usínám, když se nudím, když je mi smutno, jdu si dát kafe. Teď to možná zní, jako bych celý den nedělala nic jiného, než do sebe lila litry kafe, ale opravdu tomu tak není. Mým pravidlem je maximálně dvě denně. Nemám zapotřebí vytvořit si další závislost. Miluji vůni čerstvě zalité kávy a možná budu teď vypadat jako buran, který nedokáže ocenit chuť kávy jako takové, ale když já jí prostě miluji s mlékem a stévií. Nejraději mám pořádné cappucino, latté, nebo ledovou kávu z CrossCafe. A jak máte kávu rádi vy?


2. Čaj
Už tomu asi tak bude. Jsem závislá na horkých nápojích. Kdo by ale odolal v takhle sychravém počasí? Navíc káva a čaj k podzimu prostě patří stejně. Čaj je moje vášeň. Můžu pyšně prohlásit, že vypiji čaj na všechny způsoby, jakýkoliv druh či příchuť. Ráno je nejlepší pravý zelený pěkně z čajových lístků, po obědě černý, během odpoledne ovocný, na mlsnou sladký čajík s mlíčkem a na dobré spaní bylinkový. Pijete také v určitě denní době určitý druh čaje, nebo jsem tak divná jen já? Který druh čaje preferujete vy? 



3. Zvířata
Jak jsem psala do článku o sobě, mám spoustu domácích mazlíčků. Je mi líto těch, kteří mají alergii, nebo jim je rodiče prostě jen nedovolí. Kdo nemá zvířátko, nepochopí. Ať je to pes, kůň, kočka, králík, myška, jste středem jejich vesmíru. Jejich život závisí na vaší zodpovědnosti a oni vás milují, pokud se k nim chováte hezky. Není nic víc uklidňujícího než zaboření se do kožíšku vašeho miláčka. Můžete se mu vyzpovídat a on vaše tajemství neprozradí. Jsem ten typ člověka, který nevěří ostatním lidem, ale za svého psa by nasadil život. Máte také zvířecího nejlepšího kamaráda?


4. Horká koupel
Mám štěstí, že máme v koupelně obrovskou vanu s vířivkami. V horké vaně se přemýšlí nejlíp, je vám příjemné teplo, čucháte krásnou vůni koupelnových solí a všude okolo sebe máte hebounkou pěnu. Lépe se člověk snad ani rozmazlovat nemůže. Kdybych si ve vaně mohla číst, bylo by to ještě lepší, ale jelikož jsem už jednou knížku do vody upustila a nehodlám to opakovat, musím se spokojit se svými vlastními myšlenkovými pochody. Sprcha nebo koupel?


5. Hudba
Nejlepší, když vám hudba hraje přesně do noty. Ráda poslouchám spíš pomalejší písničky s romantickým nebo smutnějším nádechem. Rozhodně to ale neznamená, že nerada tancuji jako blázen po pokoji na nějaké divočejší. Prostě záleží na náladě. Miluji, když prostě můžu popadnou sluchátka, zalézt do postele a vychutnávat si tóny a slova všemi doušky. Jsem velice hudební, troufnu si říct, že mám velice dobrý hudební sluch a jsem muzikální. Konec konců na to mám geny, mamka se živí hudbou. Hlas Eda Sheerana je něco, co mě dokáže vytáhnout z jakéhokoli stavu. Neuvěřitelně mě uklidňuje. Jaká hudba je vašemu srdci nejblíž?

 

6. Knihy a psaní
Ačkoliv na to nemám moc času a nepraktikuji to často, moc ráda čtu. Ráda se tímto způsobem odpoutám od reality a zapomenu na všechny problémy. Mám ráda fantasy knihy a romatické, například Hunger Games a The Fault In Our Stars. Uvítám vaše typy na dobré knihy. Jak už možná víte, ráda píšu příběhy. Vytvářím si tak vlastní svět a věřte mi, nemusíte být rovnou spisovateli, abyste mohli psát, a je to opravdu skvělý relax. 



7. Jídlo
Těšení se na dobrý oběd od maminky nebo na sladkou snídani také dokáže stočit váš den k lepšímu. Jíst by se mělo to, na co máte chuť. Není žádný hřích kousek sladkého či něčeho nezdravějšího, pokud se to neopakuje až moc často a ve velké míře, a pokud vám dokáže čtvereček čokolády zvednout náladu, neměli byste si ji zakazovat, protože i hubnutí na nezdravém jídle je kolikrát lehčí, než hubnutí ve stresu. A mějte na paměti, že vám stres ublíží stokrát tolik, co jídlo. Jaká pochoutka vám spraví náladu?



8. Seriály
Jestli něco co se týče televize miluji, jsou to americké seriály. Ve volném čase si ráda najdu čas na to, abych se podívala na nový díl mých oblíbenců a že jich je. Chystám se napsat článek o seriálech, které miluji, a asi se budu nějakou dobu stydět, až uvidím ten nekonečný list. Jaké seriály sledujete?


9. Vaření a pečení
Nikdy bych nevěřila, že to jednou řeknu, ale poslední dobou mě hrozně začalo bavit vaření a pečení podle všemožných receptů. Ten pocit, když se mi to povede vzhledově i chuťově, je k nezaplacení. Když mi to ještě pochválí tatínek, to je teprve veledílo! Také vás tak potěší, když někdo pochválí vaše jídlo?


10. Spaní
V neposlední řadě je tu spánek. Miluji ten pocit, když se totálně utahaná konečně zavrtám do postele. Mně, jakožto velkému snílku, se každou noc zdají sny a málokdy se stane, aby byly ošklivé. Už si ani nepamatuji, kdy se mi naposledy zdála noční můra, ale bude to určitě v řádce let zpět. Spím každý den 8 hodin, což mi přijde jako takový zlatý střed. Nejsem unavená, ani nejsem rozválená. Zdají se vám sny?




Doufám, že se vám článek líbil a že mě taky inspirujete a prozradíte mi vaše typy na zlepšení dne a špatné nálady





1 komentář:

  1. Miluju kafe! Zašlo to dokonce tak daleko, že už jsem na kafi závislá, a tak týden abstinuju :D No... jsem zvědavá :D Čaj teda piju jen ovocný (někdy zelený) a je jednu v jakou denní dobu, ale ráno prostě být musí! :D Bez hudby bych nemohla žít :3 A mám radši takové ty divočejší, které mi vždycky dodají energii :) Seriál sleduju Pretty little liars a taky se chystám na Upíří deníky :)
    Když potřebuju já zlepšit náladu, tak kromě přítele, který mi ji zlepší vždy a za každé situace, ale když není po ruce přítel, potřebuju písničky a čtení různých blogů. Takhle se nejlépe odreaguju a na chvilku se zabývám jinými životy než svým :D
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za každý komentář. :) Pokud již ale chcete něco kritizovat, prosím, vyjádřete se civilizovaně, ať si z toho můžu něco vzít a nemusím se kvůli tomu trápit. Na Vaše komentáře odpovídám tady na blogu. :)